|
|
|
|---|---|
|
Hej 136 häst är lite trött, någon som har erfarenhet av att chippa detta 3-pipiga sak? Med vad isf? Funderar själv på trim från Racechip, någon med erfarenhet från dem? Hepp | |
|
Utan att ha full koll på alla olika chiptrim-företag, skulle jag nog ändå luta mot Steinbauer. Deras trimboxar verkar inte jobba med högre fuelrail- och/eller turbotryck, utan de jobbar genom att låta injektorerna vara öppna lite längre tid = mer bränsle sprutas in = högre effekt/vridmoment. Detta ska enligt dem själva skapa mindre påfrestningar på motorns komponenter i bränsle- och turbosystemen. Jag har dock bara läst om dieselboxarna och det kanske skiljer sig mot bensin-boxarna... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det 1,5 liters ? ( B38B ) Jag har en box som jag testade en kort tid. Jag montera av den när jag skulle fixa en service uppgradering på BMW. Enkel att montera och den ger en bra extra knuff, som att köra i sportläget i Comfort. Den laddar på ganska bra över hela registret. 170 hk och 220 nm är vad de lovar. Nu ska jag snart få en annan bil så boxen ligger bara...skicka ett mail om du vill veta mer. theone1973@live.se Länk |
|
| pellepirat: Sorry för offtopic, men vilken schysst uppgradering från 118i till M140i! :). Gissar att du kommer bli nöjd! | |
|
:) Ja det kommer bli fint. 3 veckor kvar till leverans ! |
|
| Härligt! Min 530e ska enligt uppgift anlända till Halmstad i nästa vecka. Lite annan typ av bil dock :). Har kört M135i och det var en väldigt rolig bil så misstänker din nya innebär ännu mer förfinad körglädje. Har en Golf R nu som inte kommer ens i närheten. | |
|
krillekill: Hoppar också in här i samtalet. vill du berätta mer om dina erfarenheter av Golf R? speciellt i jämförelse med M135. är sugen på båda vill säga :) |
|
| Hur i h-e kom det en Golf inglidande i denna tråd? | |
| När den handlar om chippppppp ti riktiga bilar. Obra😛😛😛 | |
|
PontusTI: Hehe, känns som det spårade ur lite här. Men starta gärna en ny tråd i ämnet om du vill så ska jag försöka tillföra mina erfarenheter. ohygglo: Sorry, var inte min mening att kapa tråden. Håller med om att 118i är en riktig bil :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.