|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hittade ett par tidigare trådar om problemet med radiomottagning på F20, dock ingen som var uppdaterad typ senaste tre åren, därav nystarten. Har googlat runt lite på problemet med dålig radiomottagning på just F20 och många verkar ju haft problem, dock hittar jag ingenting om att någon fått det åtgärdat? Finns det någon här på Autopower som fått det fixat av BMW? FM-mottagningen i min är verkligen under all kritik. Kan inte lyssna på valfri reklamkanal varken på motorvägen eller i stan utan att det brusar och tappar kontakten, där jag vet att t.ex. en Golf av samma årsmodell fungerade precis hur bra som helst. | |
| Trist, har aldrig haft så bra mottagning som i min F20 ,älskade den stereon😀 | |
|
Hej Kan låta långsökt men min billiga usbladdare som satt i cigarettändaruttaget störde ut min radio. n'Håkan E |
|
|
borgenscalle: Fasen vad skumt.. Min brusar/klipper ifrån hela tiden verkligen. Testat massa olika stationer både i och utanför stan sen jag startade tråden och jag hittar inget samband alls, det är bara allmänt kasst. Men jag verkar inte vara ensam om man kikar lite andra forum, men inte hittat någon fix som sagt.. Håkan E: Hittade just den grejen på ett utländskt forum och det hade absolut kunnat vara fallet för mig med, men jag märker ingen skillnad varken med eller utan den ikopplad :/ |
|
| Jag har haft problem på våra bilar med vissa tredjeparts led typ angel eyes som stört radion. Dock inte på F20. Du har inget eftermarknadspryl monterat? | |
| gustaf76: Nope, den är 100% original. | |
| HåkanE: Nej, det låter inte alls långsökt. Det låter i mina ögon precis så som en BMW beter sig faktiskt. | |
| Har inga problem med mottagningen men måste flika in att RDS-implementationen är under all kritik, i a f på min MY14. På alla andra bilar kan man åtminstone se vilket program man lyssnar på. Har det blivit bättre på senare år? | |
| Weiman: Det funkar, komiskt nog, kanonbra på min vad jag märkt. Där har jag inte upptäckt några problem alls. | |
|
Tänkte fylla i tråden så det här inte blir ännu en problemtråd utan svar.. Det VAR 12v-laddaren som var problemet. Hade en billig Jula/Biltema vad den nu kom ifrån, den var iallafall köpt över disk här i Sverige. Har nu en annan och radion funkar kanon :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.