AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.015

Pris på sync av nyckelar?

Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Hej
Skulle bara höra om de finns någon snäll själ som vet va de kan kosta o synka nycklar till en BMW E61 2006 ( man vill ju veta lite vad priset kan hamna på )
Tack på förhand

ca 2000. Med rätt verktyg (tex INPA?) borde man kan göra det själv?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, hur menar du synca nycklar?
har bilens stratspärr slagit till eller vad har hänt?

Mvh Ola

Min bil:
Länk
Mitt svar avsåg alltså att lägga till en ny/borttagen nyckel i styrenheten, dvs så bilen "accepterar" den. 2000 är utan nyckel, det angivna priset är "Stockholmspris", det skiljer markant mellan olika BMW handlare, i Nyköping tex kostade (då!) denna operation ca 700 kr, medans samma operation hos BMW Solna kostade 1800 kr.
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Hej Ola
Min kärra har vart strömlös ett litet tag då försvann sync mellan bilen o nycklarna.
Därför måste jag synca nycklarna igen
Nä bilen går som den ska men man kan inte låsa den med fjärrkontrollen
Med vänlig hälsning Mille

Den synkningen kan du göra själv, det står i instruktionsboken hur du skall göra. Enkelt förklarat skall du ha tändningen i att visst läge, göra vissa knapp tryckningar på nycklarna...Samt nycklar måste initieras vid ett o samma tillfälle för att fungera!
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Jag har dessa nycklar så dessa tror jag inte går o fixa till själv

Länk

Länk

Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Jag har ingendera av dom nycklarna
Har denna nyckel de finns ingen batteri lucka på den

Länk

Nyckeln ser ut att vara likadan i min andra länk (E60 med Comfort Access).
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Länk

På denna länk står det också med rosa This article does not apply to push button start (key slot) vehicles

Men va f...Mitt andra inlägg har en länk till en X5 från typ -07 (inte E60 som jag skrev) med Comfort Access. Länken igen

Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Men den killen har bytt sitt eget batteri på sin fjärrdosa de kan inte jag göra finns ingen batteri lucka

Mvh Mille
Jag vet inte vad du yrar om...Det han gör är att sätta nyckeln (foben!) i dess plats på instrumentpanelen. Startar sedan bilen med startknappen, låter den stå på i typ 20 sek. Stänger av. Därefter så är foben ”synkad”

Eller har du en bil utan Comfort Access? Liiite mer info om din bil kan vara bra att ha, då får du mer korrekta svar. Bilar utan Comfort Access laddar "nyckeln" när den sitter på sin plats så att säg, detta batteri går ej att byta enligt BMW, vilket är en sanning med modifikation. Det går att byta men då får man "öppna nyckeln" på ett smart sätt. Principen är densamma som i denna

Hur låser du bilen om du nu inte har Comfort Access? Med nyckelbladet?
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Jag yrar inte om nått Jag har ingen Comfort Acess Sen är det en E61 2006
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Japp jag låser bilen med nyckelbladet...
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Bilen har varit strömlös ett litet tag o efter det uppstod problenen med nycklarna bägge nycklarna funkar inte när man ska låsa eller öppna ...
Men testa detta oavsett...

Jag vet att du inte har en "nyckel" men nog kan du bara slå på tändningen utan att starta bilen? Det kanske räcker med att sätta i "nyckeln" vänta ett tag, ta ut den o sedan köra knapptryckningarna i videon?
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Tack för alla svar
Hittade felet de var fukt i antennförstärkaren
Med vänlig hälsning Mile

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.