AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.020

Min bil har vart strömlös (E61 2006) Vad kan felet vara?

Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Min bil har vart strömlös (E61 2006) Nu när man ska låsa eller låsa upp så funkar det inte....Har testat bägge nycklarna men de går icke. Batteriet är full laddat Är det något stort problem eller.... Och hur dyrt kan de kalaset bli
Man kan icke byta batteri på nyckeldosorna
Please Need Help

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur länge har den varit strömlös?

Är batterierna i nycklarna uppladdade?
De kan laddas om man lägger dem på en induktiv laddare för eltandborste (t ex. Braun) - det gjorde jag med bra resultat med E39:ans nycklar när de började bli lite trötta.

Fungerar det att öppna med nyckeln i nyckelhålet?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Tack Johan för snabbt svar
Bilen va väl utan ström högst en 30 min
Du menar en sån laddare man kan lägga sin mobil på eller
Japp de fungerar låsa så men när jag ska öppna dörren med nyckeln i nyckelhålet så går larmet

Med vänlig hälsning Mille

Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har inte provat med laddare för mobiltelefoner men det borde fungera lika bra då.

Men om båda nycklarna (om de tidigare fungerat ua) lagt av samtidigt, låter det som de tappat synkroniseringen med bilen.
Det finns trådar som tar upp det problemet om du letar lite.
Jag har inte själv gjort detta men jag TROR att du kommer behöva någon form av datauppkoppling till bilen som t ex. I-carly eller liknande för att para ihop nycklarna med bilen igen. På äldre modeller behövdes inte det utan man följde instruktionerna i instruktionsboken för detta.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
44
BmwMille
BMW 525i E60 2006
Okej har ju en Carly med en svindyr app hahaha Men vart hittar jag de att synka ihop nyckelarna med bilen

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Du behöver tillgång till bilen och nycklarna, något annat ska inte behövas. Googla och du lär finna. Länk

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Om inte felet är relaterat till nycklarnas synkningen, så kan det vara kablaget i bakluckan som gett upp och gör så du inte får kontakt vid avlarmning. Hade samma fenomen på min e61 när kablarna gav upp.
Har du haft problem m radiomottagning el larma av/på innan strömlösheten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.