|
|
|
|---|---|
| Går ej få ner taket på e 93 2007 plåtcab gula lampan tänder sig händer inget | |
|
Du verkar ju ha hela 3seriens cabrios i ditt stall men mitt första tips (baserat på erfarenhet från E36 och E46) är att kolla att givaren till bagageluckan indikerar att bakluckan är stängd. Om inte så får man inte köra suffletten upp eller ner eftersom bagageluckan och suffletluckan då skulle kollidera. Öpnna och stäng bagaget några gånger - vet inte om givaren är synlig och går att peta på eller om den sitter dold i E93. Nästa tips baserat på E36 är (om det finns på E93)- har någon klåfingrig råkat aktivera frigöringsmekanismen - på E36 var det en spak under sittdynan i baksätet - då rör sig suflfetten fritt men kan nödstängas. På E93 borde man väl behöva lossa skruvar eller liknande för att frigöra låset ovan vindrutan - står nog hur i en bruksanvisning nära dig. Fast å andra sidan var ditt problem att inte kunna öppna... Bor du som jag i Blekinge så känns det inte akut att cabba ner - 5cm ny blötsnö på backen idag. Lycka till! /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Vilken temperatur var det när du försökte fälla taket? Om jag kommer ihåg rätt kan inte taket öppnas/stängas under +3 grader på E93:an. | |
|
Hej! Jag fällde taket häromdagen i minus 6. Det går ned till minus 10. Antar att du kollat att skyddet/kåpan i bagaget sitter på sin plats. Om du har vägarna förbi Uppsala så kan jag kika på det. /Anders |
|
| mitt tak går inte att fälla med fjärrkontrollen längre, med knappen kupen fungerar det som vanligt...någon som har en ide ? | |
|
Dåligt batteri i nyckeln? Vet inte om man kan "råka av misstag" avaktivera funktionen "cabba upp & ner med nyckel"? Men E46a verkar tyvärr några månader för gammal för att ha funktionen... Eftersom du kan manövrera taket innifrån är det ju troligen inte så at tbilen tror att bagageluckan är öppen, då hade ju taket stått stilla även då du trycker på knappen i kupen. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.