AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
320

Ställa av eller ej?

Funderar på om man ska ställa av M5an i vinter eller om man ska köra med den.

Ska man köra med den måste jag köpa vinterdäck, man kan väll köpa ett par sådana för en 5-6000kr.
Saken är den att höger framskärm har börjat bli utsatt för rost, inget synligt men det är lite bubbligt + att om man kollar innuti det andra skärmarna så börjar det sätta sej där också, inte kul, och kör man med den så bara måste det ju bli värre (blir det ju ändå men allt salt gör väll att det går 10ggr snabbare).

Ställer man av den och köper en gammal bil kan man ju hitta en del med vinterdäck som är besiktigade etc för en 4-5000kr. Blir billigare, men jag är inte så säker att jag kan utnyttja garaget hela tiden för M5an, isåfall kanske den får stå ute och frysa en del av vintern också, hur pass dåligt tror ni det är?

Ska jag köra med den eller ställa av den.....?

Mvh
Patrik
M3_BMW
Tycker inte du skall köra med den i vinter. Ta tag i
rosten istället. Fixa till bilen.

BMW M bilar, när du älskar att köra.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ställ av den och köp en skitbil för vinter transporten ! Det är din M5:a värd. Det är en underbar känsla att plocka ut den nyvaxade och tillfixade bilen efter vinterförvaringen när vårsolen tittar fram. Dessutom så blir det så mycket billigare med entusiast försäkring när du har en till bil(bruksbil).
Jag röstar för ställ av, jag ställer av 325:an snart och då blir det till att åka 528i-83 istället :D

Richie L
Ta tag i rosten och i tid och ställ av bilen!

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Solklart sandgren; klart du ska köra din vagn, det var väl därför du köpte den? Ta tag i rosten nu, innan vintern kommit bara. Njut av vintern så mycket det går, och vaxa och putsa när den tiden kommer ;-)
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Sitter i samma dilemma som du "sandgren"...tycker det känns lite jäkligt att ställa bort bilen helt under vintern. Samtidigt så vill man ju helst inte köra den heller.

Har därför nästan bestämt mig för att montera på vinterdäcken och köra bilen ordenligt varm kanske en gång per vecka under vintern el nåt.

Jag har dock förmånen att bo på saltfritt område (jämtland) så det är inga problem. Däremot kan det bli problem med stenskott eftersom det grusas på vägarna.

Tänker dock använda min andra bruksbil så mkt som möjligt och spara på M:en.

Lär ju bli en intressant upplevelse med 225:or dubbfria däck i vinter :) Blir nog till att hålla sig under den magiska 4000 rpm gränsen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.