|
|
|
|---|---|
|
Plockade ut en F11 IE ganska precis för ett år sedan. Efter mycket om och men så beslutade jag att behålla den, så nu har jag en uppsättning sommarhjul på 18" 631 som jag tänkte avyttra. Rullat typ 5 mil. RFT däck, 245 runt om. Frågan är, vad sjutton kan man begära för dem? /Lofvenhamn | |
|
Enligt MIN erfarenhet är nya tillbehör som fälgar/däck värda ungefär halva nypriset om de ska säljas någorlunda snabbt/smidigt. Kan man köpa prylarna betydligt billigare via internethandlare (t ex. däck) får man nog inse att de är värda en bra slant mindre än vad man köper dem från näthandlare med garantier... Vissa mer attraktiva tillbehör kanske är värda lite mer, samma sak om man orkar vänta in den "rätta" köparen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Håller med dig Johan och resonerar precis likadant. Kruxet är att jag inte vet vad dessa kostar nya så jag har inget att utgå ifrån. De liksom följde med bilen. ;) Vill helst bara bli av med dem bara, dock inte till något ockerpris bara. Tack för svar Johan. /Lofvenhamn |
|
|
Tja, om vi ponerar att det är #613 du menar 18x8", så kostar bara fälgarna ca 4800 kr/st om det inte är någon kampanj eller liknande (vilket kanske BMW har nu till våren). Länk Däcken får du väl kolla vad t ex. Däckonline tar för - kan ju skilja lite beroende på fabrikat. Sedan kan du nog prova att lägga ut dem för ungefär halva priset och se vilken respons det blir. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
10 kanske om du faktiskt ska bli av med dem. Jämför inte med pris hos BMW. Ingen köper fälgar där till fullpris. ------- //Lövet |
|
|
Mer än 10.000 borde väl gå att få ut... En snabb slagning på ebay.de verkade ge vid handen att begagnade fälgar/däck ligger runt 1200 Euro plus frakt. Så lite mer än det tycker jag borde vara rimligt att få ut om det är "sprillans nya" prylar... Beror givetvis lite på exakt vilka däck det är på fälgarna - personligen är jag beredd att betala mer för Michelin och samtidigt ser jag personligen Bridgestone vara det fabriksmonterade fabrikat som jag skulle betala minst för. Conti, GY, Dunlop och Pirelli anser jag personligen ligga någonstans mellan Michelin och Bridgestone... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Även vid 10 tror jag det kan bli segt att bli av med dem. Det är väldigt få som ”uppgraderar” till 18” org fälg. Priserna på eBay är högre än Blocket. Sist jag sålde 17” org BMW fälg med riktigt fina däck (kanske körda 700 mil) fick jag 6000kr för dem. ------- //Lövet |
|
|
Tja, det är nog bara att testa att lägga ut dem och se responsen... Var de finns spelar nog också viss roll - enklare i storstadsregion än "ute på vischan" att sälja generellt. Sedan är det givetvis upp till säljaren att avgöra om denne vill få ut lite mer eller vill ha en snabb och smidig affär. Själv köpte jag sent i höstas fyra (i princip) sprillans nya 18" PilotSport3 Michelindäck (sommar) som monterats av från en ny AMG-Mercedes då vinterdäcken till den bilen lades på de fälgarna - betalade lite under halva priset mot vad de skulle kostat hos t ex Däckonline...tror det blir relativt lätt att leva med att de är MO-märkta i stället för *-märkta! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är inte 631 en 17” fälg förresten? Tycker det står så på vissa Google träffar. ------- //Lövet |
|
|
När jag kollade i realoem hittade jag inte 631 till den bilen men väl 613 och det är en 18"-fälg: www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5G11-EUR-11-2016-F11N-BMW-520i&diagId=36_1805 Därav mitt antagande om att det var 613 som TS menade. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för alla svar. Visst är det 613, vände på ett par siffror, sry för det. 18" är väl knappast den hetaste dimensionen till F11, men hoppas att någon som kör på den dimensionen behöver nya däck och då får fälgarna på köpet. Hade tänkt mig, och hoppats på, runt 15´, får väl se vilken respons den siffran ger på Blocket. ;) /Lofvenhamn |
|
|
Skitsnygga fälgar, köpte mina för 7000:- inkl halvtaskiga däck och ett skrap. Min känsla är att de var mycket populära och såldes snabbt för till rimligt pris men de som ville ha uppåt 8 för fälgar med slut däck inte fick sålt. Och 18" borde väl vara den hetaste dimensionen, ser ok ut och nästan acceptabel komfort ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.