|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har hittat slutsteg, baslåda och lite högtalare till min bil även en bluetooth adapter som jag ska koppla in i bilen för lätt hantering av mobiltelefonen. Farsan är bra på att bygga högtalare men ingen av oss vet riktigt om det går att använda sakerna jag ska beställa. (Alltså om det är möjligt att sätta in slutsteg och koppla det till oridigbalstereon) | |
| Vad har du för stereosystem i bilen? Skall slutsteget bara driva baslådan? | |
| Har standard CCC datorn och en cd spelare (original datorn från 2004) har köpt en bluetooth adapter som jag ska styra mobilen från, förstärkaren ska bara driva baslåda. Har i detta låga beställt en baslåda och slutsteg i hopp om att det ska passa😂 | |
| CIC kanske det är... alltså hela bilen är original | |
|
Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Enklast att ta högnivåsignal från högtalarna under framstolarna. | |
| Har inga kvar under stolarna... dem är utplockade innan jag köpte skiten | |
|
Inga problem alls att koppla in, men det är lite olika beroende på vad för system du har. Är det "standard"-systemet så har du fullrange signaler under stolarna, har du Hifi och L7 så är det bandpassfiltrerat under stolarna och då får du ca 30-200 Hz där om jag minns rätt. Men utan undersätesbasarna kommer ljudet att sakna all typ av "punch" för du får aldrig ut någon bra midbas från en sub i skuffen, och frontarna distar fantastiskt mycket om du försöker spela minsta lilla midbas med dem. Går också att koda om huvudenheten så den ger en rak frekvensgång (inte "hi-fi" som många tror - har mätt responsen som är långt ifrån platt), men då måste man ha högpassfilter på frontsystemet för att inte spräcka dem.. Jag vill minnas att jag kanske har ett par HIFI undersätesbasar (8 tum) inklusive lådor och dessutom ett L7 frontsystem (2x mids + 2x diskanter) liggandes ifall du är sugen. Detta i kombination med låda i skuffen kan bli riktigt riktigt bra. PM:a om du är intresserad.. |
|
| Kanske lite väl mycket babbel haha.. Men i korthet, ja det går och ja det är enkelt - men du behöver veta vilket system du har (standard, hifi eller L7). Och som sagt, inga undersätesbasar = ett stort "hål" i ljudet som du inte har en chans att täppa till med baslåda i skuffen. | |
|
Om man har standardsystemet går det då att ta högnivåsignalen från högtalarna under stolen? Behöver man omvandlare hög till lågnivå ? |
|
| Ja där ska det vara fullrange. Många slutsteg klarar att ta in högnivåsignal, men om inte så köp en omvandlare. | |
|
Lysande tackar Har kvar min omvandlare från E39an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.