|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Var inne på en 520 E61 vid ungefär samma tid ifjol men det blev en V70. Har inte kunnat släppa BMW riktigt sedan dess och har nu bestämt mig för att byta. Har pratat med firman som har denna, vad tror ni rent generellt? Miltalen är något som oroar mig lite. Länk MVH Daniel | |
| Det gäller alltså en 520D och inte en 520i som telefonen ändrade till :D | |
| Vattenpumpen är en svag del kostar några tusen bara för pump går ofta någonstans mellan 15000-20000 mil | |
| såg aldrig länken då är det nog redan bytt är väl en n47 i den bilen så största oron är väl kedjan som gått sönder på många bilar. Jag hade nog behållt v70 då den säkert kommer vara billigare i längden | |
|
Att kolla: Kamkedjeproblem Kabelbrott baklucka (vanligt!) Trasig pump nivåreglering Läckande bälgar bak ------- //Lövet |
|
| Är väl gamla motorn i den där, långt färre bekymmer med vassa kamdrev och slackande kedjor. | |
|
Jag får se om det blir något byte, skulle helst av allt ha mig en bensinare. Gillar modellen men känns dumt att byta till en bil som är så pass många år äldre :/ |
|
|
Halloj gott folk, fått upp ögonen för en 523 LCI, bensinare jag är väldigt intresserad av. Vad tror ni? Länk |
|
| Kolla att bilen går jämnt och att inga varningslampor lyser. Betydligt sämre driftsäkerhet på bensinarna än diesel på faceliftgenerationen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.