|
|
|
|---|---|
| Är det samma bromsar på en bil med M-paket som på en vanlig 428? Tittade på klossar och det fanns 2 olika beroende på om man har m sport eller inte. Men kan det vara så att det är m-performance dom menar? | |
|
Samma bromsar om man inte specifikt väljer till M-Sport bromsarna, blå ok, vid val av M-Sportpaketet. Sen finns även M-Performance bromsarna som i princip är identiska med M-Sport, förutom andra färger på ok och slitsade bromskivor. Jag har de blå M-Sportbromsarna med släta skivor och det börjar snart bli dags för byte, jag kommer då gå på MP-skivorna. Bra info för övrigt är att de motorsvagare modellerna (320d/i och neråt) får mindre skivor vid val av M-Sportbromsarna. Men M-Performance görs bara i storlek större, så har man M-Sportbromsarna på sin 320d kan man inte göra samma byte som jag har för avsikt att göra. Utan då får man byta hela kitet eftersom oken är för små. |
|
| Tack för svar! Lite lustigt att dom skriver för bilar mes sport paket..Lött att missförstå. Här tittat på autodoc... | |
|
Kollade min 428 i x-drive med M-sportpaket, 19"-fälgar men ej med de blå M-bromsarna. Diameter fram 330 mm, bak 300 mm. När jag söker bromsskivor på nätet får jag fram följande: Fram: 300 mm passar ej bilar med M-paket, 330 och 370 mm passar bilar med M-paket, 370 kräver minst 18". Bak: Verkar som alla 300 mm passar, finns dock 345 mm till M-sportpaket. Slutsats: Verkar som BMW monterar ngt större bromsskivor (330 mm) fram på bilar med M-sportpaket, förstår inte varför? Som ni ser i mitt andra inlägg så har jag problem med bromsarna, avvaktar besked efter verkstadsbesök i nästa vecka. Bra om någon med 428 utan M-paket mäter sina skivor så får vi veta om dessa är 300 eller 330 mm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.