AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.767

Bromsar på 428 med M-paket

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Är det samma bromsar på en bil med M-paket som på en vanlig 428? Tittade på klossar och det fanns 2 olika beroende på om man har m sport eller inte. Men kan det vara så att det är m-performance dom menar?
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Samma bromsar om man inte specifikt väljer till M-Sport bromsarna, blå ok, vid val av M-Sportpaketet. Sen finns även M-Performance bromsarna som i princip är identiska med M-Sport, förutom andra färger på ok och slitsade bromskivor. Jag har de blå M-Sportbromsarna med släta skivor och det börjar snart bli dags för byte, jag kommer då gå på MP-skivorna.

Bra info för övrigt är att de motorsvagare modellerna (320d/i och neråt) får mindre skivor vid val av M-Sportbromsarna. Men M-Performance görs bara i storlek större, så har man M-Sportbromsarna på sin 320d kan man inte göra samma byte som jag har för avsikt att göra. Utan då får man byta hela kitet eftersom oken är för små.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Tack för svar! Lite lustigt att dom skriver för bilar mes sport paket..Lött att missförstå. Här tittat på autodoc...
bo
39
bokar
BMW 428i Xdrive M
Kollade min 428 i x-drive med M-sportpaket, 19"-fälgar men ej med de blå M-bromsarna.
Diameter fram 330 mm, bak 300 mm.
När jag söker bromsskivor på nätet får jag fram följande:
Fram: 300 mm passar ej bilar med M-paket, 330 och 370 mm passar bilar med M-paket, 370 kräver minst 18".
Bak: Verkar som alla 300 mm passar, finns dock 345 mm till M-sportpaket.
Slutsats: Verkar som BMW monterar ngt större bromsskivor (330 mm) fram på bilar med M-sportpaket, förstår inte varför?
Som ni ser i mitt andra inlägg så har jag problem med bromsarna, avvaktar besked efter verkstadsbesök i nästa vecka.
Bra om någon med 428 utan M-paket mäter sina skivor så får vi veta om dessa är 300 eller 330 mm.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.