AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
418

19" Till vilken modell?

Jag har fått tag i ett par 9*19" BMW fälgar som jag provade på min E-28. Problemet är att dom kommer för långt in och tar i fjäderbenet innan dom ens har bottnat på skivan. Nån som vet vilken modell dom kan vara till...

Kan tänka mig att byta dom mot 18" som passar...

Varför inte köpa spacers och rulla runt på 19 tummarna?

/Manray/
Kommer inte problemet att flyttas ut till skärmkanterna då?

Det beror på vilken ET fälgen har. Ta kontakt med Länk och ta sedan på hur bred spacer du ska ha!

/Manray/
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
vad är ET ?

Länk

KÖPES: Länk
Det handlar om fälgens offset, offset noll innebär att fälgens anläggningsyta ligger mitt i fälgens centrum. Det vill säga fälgen bygger lika mycket utåt som inåt. Om en fälg t.ex har offset 35, ET 35, så ligger fälgens anläggningsyta 35mm utanför fälgens mittlinje.

De fälgar som E-28 POWER fått tag i har med andra ord för hög offset/ET, de bygger för mycket inåt, mot vad en fälg anpassad för E28 har. Detta kan avhjälpas med spacers, först måste man dock ta reda på dels vad det är för ET på fälgen man skaffat och sen vilken ET bilen är anpassad för. Om det är ET 15 på fälgen och bilen är anpassad för ET 35 så behöver man således 20mm spacers. Spacers finns bl.a hos Länk

Nu blev det lite galet, om det är ET 35 på fälgen och bilen är anpassad för ET 15 så behöver man således 20mm spacers ska det vara.. Om det är ET 15 på fälgen och bilen är anpassad för ET 35 så kommer fälgkanten att hamna 20mm längre ut än normalt :D

nenad
e28 power jag har ett par 18tummare bmworginal liknar alpina fast med en kant och lite färre ekrar e intereserad av dina 19 tummare om du e intereserad så ring mig på 0707303946 så fort du kan så kan vi se
Dom är redan sålda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.