|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nämligen fått nerslag på airbaglampan på besiktningen. (Har släckt den inför bess men nu märkte dem att den inte lyste överhuvudtaget) Jag kopplade upp datorn och fick felkod "MRSA_right" på INPA varpå jag rev ur passagerarstolen och demonterade krocksensorn. Det hade ergat mycket runt sensorn så jag provade borsta rent och köra elektronikspray men den ville ändå inte släcka felkoden. Nu till min fråga är vars jag kan köpa en ny sensor? Har letat runt hela webben utan att hitta nån vettig sida att köpa ifrån. Finns tydligen inga nytillverkade. Har hittat begagnade sensorer på Ebay men så fort jag ska beställa så står det "Does not ship to Västerbotten, Sweden. Please contact seller to make an exception" men så fort jag tar kontakt med försäljaren så svarar denne givetvis inte. Jag vill verkligen inte "lura" datorn med nåt motstånd eller dylikt då detta handlar om airbagen vilket kan rädda någons liv. Tack på förhand! Mvh. William | |
| Tex. på BMW!? | |
|
Är delen ”ended”? Den kan ev vara beställningsbar ändå. Annars kan den finnas på bildelsbasen etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ringde till BMW ganska nyss, dem sa att den finns men har bytt artikelnummer och tydligen bytt kontakt (vilket jag även läste att nyare E39or har) Då fanns det att köpa med en adapterkabel som skulle passa in den i min bil och allt som allt skulle det kosta 1930 kr. Kanske kan man hitta en nyare sensor billigare och införskaffa endast adapterkabeln för billigaste lösningen? |
|
|
Det funkar att köpa på skroten (egen erfarenhet). FAF |
|
|
Länk kolla numret mot den som du har i bilen, kan det vara den här? Länk FAF |
|
|
Har fått tag i 2 st sensorer av en kompis som hade en isbil, dessa var dock av nyare modell men jag beställde enbart adapterkabel för 130kr så jag pterkommer när jag monterat. Problemet för mig är väl mest att det känns inget vidare att köpa en begagnad sensor för 800kr som man inte ens vet fungerar. Nu fick jag båda sensorerna gratis jämtemot att jag skruvade loss dem själva och nån bör ju fungera. |
|
|
Har alltså nu fått hem adapterkabeln som jag beställde från BMW och installerat en begagnad krocksensor. Jag släckte alla felkoder och nu lyser där ingen mer airbag lampa! Mvh. William |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.