|
|
|
|---|---|
|
Har kört med gul lampa ett tag nu. Det beror på 2 felkoder och när jag rederar dem kommer de tillbaks. Den första gången gick det ett par veckor, men nu har lampan ploppat upp nästan direkt när jag kört iväg ett par ggr. Dock går bilen som den ska, känner inga konstigheter. Kör Carly: ________ Motor Control: Engine / Motor Electric wastegate, stop learning: stop position (wastegate open) outside tolerance Code: 123431 Electric wastegate, stop learning, cold start: Malfunctio Code: 123401 ________ Har googlat men hittar inget intressant. Eftersom det är en elektrisk wastegate antar jag att den har en positionssensor och det är denna som diagnosen kör mot. Så antingen är wastegaten defekt eller så är det något som hindrar den. Vad tror ni? | |
|
Ingen? Hittade en färsk tråd om exakt samma problem. Enligt denna verkar det inte vara ovanligt att EWG:n går sönder. Den är ju billig och lätt att byta, men sedan måste den kalibreras. HAr jag några andra alternativ änm att åka till BMW? (har Carly men hittar inget där) |
|
|
Har kommit fram till att man behöver ISTA för att kalibrera. Vilken version kan man tänkas behöva? Man kan ju köpa från några hundralappar på ebay och det kan det ju vara värt, men det är ju en djungel av versioner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.