|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 318ti compact för en vwcka se'n. Idag kände jag att det blev kallt i cupe'n, varningslampan för låg kylarvätskenivå tändes sedan rusade motortempen! Finns det något typiskt ställe där det brukar läcka? Mv. Jonas Jonnte | |
|
Det finns några trådar här om expansionskärlet, små sprickor i plasten som inte syns när motorn är kall men när det blir varmare börjar det droppa och rinna. Råkade själv ut för detta häromdagen, en liten spricka mitt på sidan. Syns inget hål/spricka utan det bara rinner ut ur kärlet. Locket till expansionskärlet kan visst bli otätt också. För något år sedan upptäckte jag en läcka från en "blind" anslutning på baksidan av motorn, mot torpedväggen, i närheten av vakuumpumpen. Vet inte om detta är ett vanligt ställe för läckage, har inte sett någon annan skriva om det. |
|
|
har också haft läckan på baksidan av motorn på en 318 |
|
|
Tack! Jag har faktiskt sett att det är blött där vid expansionskärlet, eller kanske locket. Det är väl inget man lagar? Nytt exp. kärl antar jag ... Jonnte |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Inget som går att laga. Nytt kärl (eller helt begagnat). Jag köpte mitt (beggat) av en medlem här på AP för de är ganska dyra nya. Sprickan var nästan helt omöjlig att se, som ett hårstrå, men med tryck i kärlet så släpper den ur sig och läcker. Se upp om du har automatare, för då sitter termostaten till växellådan i botten av kärlets anslutning, det går i 9 av 10 fall sönder när man ska lossa kärlet, som för övrigt sitter som djävulen själv. /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.