|
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Tjena Vad tycker ni jag ska köra för olja i en 325xi 2008 om jag tänkt att byta olja själv var 1000e mil? Ingen större idé att köra longlife då antar jag |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Rätt klassad 5w-30 vad det står på burken har mindre betydelse. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Danne Umeå |
Länk Bra köp? |
|
Ja --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Araldunken går även att köpa på Däckonline för ca 50 kr extra inkl frakt. | |
|
BMW LL01 eller LL04 om det är en bensinare, LL04 om det är en diesel. Finns som sagt mängder av olika oljor att välja mellan och det finns ingen anledning att frångå BMW LL-olja med tanke på utbudet... Aral-oljan som föreslagits använder jag själv i F31:an. Det är en ruggigt bra olja av äkta PAO-basolja. I E39:an använde jag olika oljor och senast var det en 20-litersdunk med Valvoline SynPower 5W40 (LL01) som den fick. Samma olja får Hyndan (Santa fe). Har köpt de senaste 20-litersdunkarna (Aral och Valvoline) på däckonline och de har levererat väldigt snabbt (alltid under en vecka oftast snabbare än så) - priserna inkluderar frakt där, som redan nämnts. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Glömde: Det finns ett antal olika viskositeter (0W30, 5W30, 0W40 och 5W40) att välja mellan, men det viktigaste är att oljan är LL-klassad enligt tidigare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Danne Umeå |
Tack för all info! Beställde en dunk från däckonline |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.