|
|
|
|---|---|
|
På min 325 från -93 finns inte ABS! är den trasig eller har den aldrig funnits? Importbil. hur kan man kolla det? blir svettigt i vinter utan Automat är bekvämt | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du ABS så sitter det en styrenhet i motorrummet, med texten ABS, en rätt stor klump, så den kan du inte missa, det är väl så att ABS var tillval rätt så långt in på 90.talet på en del bilmodeller. Köra på vintern utan ABS har vi ju gjort i urminnes tider.har ju funkat det också.528an är min första ABS bil.Det är värre utan ASC i så fall. MVH Hasso |
|
Jag trodde att ABS satt som standard på "alla" 325:or från 1988 och uppåt? Har jag fel? Mvh Tobbe |
|
|
styrman1: Hur är det med varningslampan för ABS (som på min 325:a sitter under 10 på förbrukningsmätaren) på din bil, lyser den när du vrider på tändningen, lyser den hela tiden när du kör eller lyser den inte alls? |
|
|
Finns ingen glödlampa i den hållaren. Kollade när jag bytte instrumentbelysning förut. Automat är bekvämt |
|
| Finns det en plats under mätarna som det står på så har du ABS.. Sen om de fungerar är ju svårt att säga.. Funkar det inte när du bromsar så är det troligtvis givaren eller givarna som måste bytas.. går på några tusen/Ante | |
|
Tjenare. Vissa som har problem med ABS:en när de säljer bilen, brukar koppla ur eller ta bort lampan som indikerar att ABS:en är trasig. Misstänker att det är pga det som du saknar denna lampa. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nu har jag kollat efter ABS enheten men inte hittat. Nån som kan kolla på sin var den sitter? Automat är bekvämt |
|
|
Följ bromsrören från huvudbromscylindern. Dom två rören går direkt till ABS-enheten. om du inte kommer till en ganska stor enhet med elkabel och en massa bromsrör anslutet till sig, utan i stället via t-förgrening till hjulen har du ingen ABS. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.