AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
637

ännu ett inlägg om shortshift...

...och var får man tag på ett dylikt til en E30? På nfs är ju ett begagnat till salu från en E34, passar det på E30? Helst en svensk hemsida skulle det vara ja...=)

*badass toys for badass boys*
Co
42
Cordobez
BMW 318I -88
Här dinns det Länk
Tja!

Hur kommer det sig att den från AC-Schnitzer kostar runt 6000:- och den från NFS 450:-? Ok, den från Schnitzer passar bara M3 och det gör inte NFS, men skiljer de sig mycket i kvalité/känsla tro? Någon härifrån som har köpt den billiga? E den lätt att montera? Och kan man montera tillbaka till original lägen om man inte e nöjd?

Tack på förhand

Mvh Tobias
Tobias 302i-94:
Det verkar hyfsat lätt att montera och det är bara att byta tillbaka till originalspaken om du inte trivs med den nya. Vet inte hur skillnaden mellan dessa båda upplevs. Personligen tycker jag att UUC´s variant verkar schysst. Länk
Här finns en jämförelse mellan olika shortshifters Länk

Tobias 320i-94:
Och här finns en beskrivning av hur du går till väga för att byta spaken Länk

Tackar och bockar Malte! Vad kostar en från UUC? Vart köper man en sådann? Har du UUC's monterad? Om du har det vore det coolt om man kunde få se en bild på hur kort spaken blev! =)

Mvh Tobbe
Tobias 320i-94:
En shortshifter från UUC kostar $195 + $25 för lager som de rekommenderar att man köper till samt ev frakt så för 2500:- borde man ha grejerna hemma, sen tillkommer ju eventuellt moms och tullavgifter om man har otur :D Verkar inte som om UUC´s produkter säljs i Sverige så det blir isf till att beställa från dem direkt.
Jag har inte shortshifter än men det är bara en tidsfråga. Spaken är lika lång som original ovanför kulan, iofs är den ställbar så lite kortare kanske den går få men det intressanta är ju att slaget är kortare.

UUC verkar nice, har bara hört bra om deras spakar.
Själv köpte jag NFS alternativ som duger gott åt mig.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Cordobez: Man får tacka för att du hittade upp shiften! Förresten... inte sitter det en jättefräsch 2.5 liters i din 325;a som du vill sälja till mig?=)

*badass toys for badass boys*
Co
42
Cordobez
BMW 318I -88
Wicked: nej tyärr. Jag har satt den i min 320, men jag har en 320 motor me härva och styrbox till salu..
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag kör med shortshift från NFS, funkar bra, men jag har gjort egna kopparbussningar i hela länkaget åxå så det är väldigt bra känsla. men när jag skulle montera spaken så fick jag svarva ner den för att få på alla brickor och fjädrar från originalspaken.

nu vet jag inte om det var meningen att man skulle det, eller om nya brickor och fjädrar skulle följa med, men det var lite strul att få på den.

//Martin

www.moffa.nu
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Plocka lös din befintliga spak eller köp en orginal på skroten. Sen går du in till din granne med 15mm rundstav 20mm lång som du ber honom svetsa på mellan ledpunkterna på spaken. Montera och du har en nästan helt gratis shortshift. Annars gör säkert en mekanisk verkstad svetsarbetet för en hundring!

/Johan
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hur är det med short-shift till E28-or ? jag vill inte göra en egen eller modda om en som man köper ? finns det nån som passar rakt av ?

Länk

KÖPES: Länk
wrath:
Länk

E30poppe
Tja Roooåååånan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.