|
|
|
|---|---|
|
Hej, frugan dammsög bilen och jag glömde säga till henne att ta det lugnt under stolarna :-( Så nu går airbag lampan igång för att släckas, men genast tändas igen... Har googlat lite men inte hittat något klockrent svar. Inser att jag måste läsa felkoder, tänkte kanske köpa en sånhär: Länk Någon som har använt och fått den att funka? Eller åka någonstans ifall det är prisvärt, någon som har tips? Bor i Göteborg. | |
|
Hej, jag tycker att det kan vara värt att investera i ett ordentligt diagnosverktyg så du kan felsöka bilen på ett bra sätt. Det tror jag lönar sig i längden. Om du kan tänka dig att använda en laptop så rekommenderas BMW scanner eller Inpa. Mycket kompetenta verktyg som du i princip kan göra "allt" med. Finns bl.a här (jäv)Länk Vill du ha handhållen enhet finns iCarsoft och vill man pula med mobilen finns Carly. Men får jag gissa på ditt fel utifrån min erfarenhet så tror jag frugan din satt knäet lite för hårt i passagerarsätet och knäckt sensormattan. Fixas lätt med en sån här Länk Finns ingen anledning att byta sensormattan för 3-5000 kr. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för svar OlaO! Men om jag byter ut sensorn mot fixet, släcks lampan då också, ifall det är problemet? Eller måste jag nolla felkoder i alla fall? |
|
|
Min erfarenhet är att den oftast gör det, men inte alltid. Just sensormattan är den enda delen i SRS som kan nolla sig själv så chansen finns. Nu är det ju inte helt säkert att det är det felet heller så jag tycker nog att du ska kolla felkoder trots allt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.