|
|
|
|---|---|
|
Fan vad trött man kan bli då. Precis bytt absgivare vänsterbak då den andra var trasig. Ändå så lyser abslampan och dsc lampan i instrumentpanelen. Och motorn rusade när jag provkörde och skulle lägga i annan växel. Någon som vet vad felet kan vara och om det har något samband med varandra? Den jag precis bytte köpte jag på schmiedmann. Så var inte den billigaste jag kunde hitta. SOm dom har på tex Autodoc. Tacksam för snabbt svar. Mvh Andreas. SECOND PLACE FIRST LOSER | |
|
Det är vanligt att ABS-modulen går sönder. Antingen köper man en begagnad och kodar in den eller så lagar man den hos Innosund eller andra. Alt 1 är billigare, alt 2 kostar c:a 2500. Det finns massa trådar om detta, vanligt fel... |
|
|
Första frågan innan man börjar gå in på ABS-modulen är: Var det samma färg på kontakterna till givaren som du bytte ut? Det finns två olika typer och de är inte kompatibla med varandra, en grå som är den äldre/enklare modellen och en ljusblå som är den nyare (vilken du troligen har på din bil). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja den nya givaren hade samma färg som kontakten i bilen. Så det ska vara rätt. Går det på något vis att kolla abs-modulen så man vet säkert om den är sönder eller inte? SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Jag har haft problem med ABS lampa som tänts och släckts hur som helst under flera månader. Fick följande kod nr 55 ASC intake valve. Jag skulle testa en modul från en annan bil tog loss min med då den andra inte passade satte jag tillbaka min. Sedan dess har den inte tänts en enda gång!! på flera månader, tidigare var det fram o tillbaka flera ggr per vecka. En fundering , kan det vara kontakt problem mellan elektronikmodulen och ABS burken?? eller finns det ngt mekaniskt som ruskats om.?? Kanske kan vara värt för Er som har problem att pröva detta. Lite mysko kan tyckas. Ngn annan kunnig har kanske ngn teori. Mvh Mikael |
|
|
budda du kan kolla felkoder hör med de företag som lagar ABS-modulen vad som händer om den faktiskt är hel men om du läser trådar här om abs-modulen kommer du snart att känna igen när det är dags att laga den; finns det något fel som kan kallas typfel på den modellen så är det trasig abs-modul. men ser man på företags hemsidor som lagar dessa inser man att det är fel på själva konstruktionen; ofta bosch, men även andra som inte håller |
|
|
" Och motorn rusade när jag provkörde och skulle lägga i annan växel." Jag har tidigare fått gashäng av piratgivare. Läs felkoder eller ännu hellre live-värde. Är felet på samma hjul som du bytat på byt då ut givaren igen. Använd endast BMW-original. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.