|
|
|
|---|---|
|
Hej! Reagerat på att bilen är lite trögstyrd, inte som trasig servo då den ändå styr jämt och utan knorr-ljud. Är denna bil mer trögstyrd än andra och kan man få isf justera motståndet så som på nyare Volvos? Min är 2wd så gissar på elektrisk styrning efter lite googlande . | |
|
Samma här. Rattens ”retur” till normalläget efter sväng är inte självklar. Har inte kört andra F10/F11, men får känslan av lite trög styrning och framförallt ”retur”. Kör 535i XDrive -15, än så länge med (odubbade) vinterdäck...245or på 18 tum. Vad säger andra F10/F11-förare? |
|
| Min F11 är klart mer tungstyrd än den E61 jag hade före, har i recensioner sett på minussidan "steering a bit on the heavy side". Min är en xdrive med hydraulisk servo om jag förstått det rätt. | |
|
Okej, ja jag håller absolut med om returen, det är inte att bara släppa ratten så rätar den ut sig till rakt en viss hjälpande hand behövs! Me det låter som att vi har liknande problem. Fan ja som trodde det fanns någon inställning i idrive,. Jag funderar på låta novation ta en snabb provtur för o dementera om våra kära f11or ska vara så av naturen. |
|
| Gör gärna det Woxholm och återkom gärna...ska bli intressant att höra. Mycket nyfiken på resultatet! | |
|
Då har novation provkört och konstaterade att det inte var något konstigt. F11 är tydligen lite mer trögstyrda och rullar inte tillbaka sådär skit lätt till nolläge som andra bilar. Då vet man iaf. |
|
| Kan ju inte säga att problemet inte blev mindre när jag lade om till 275 breda sommardäck.......det och spårkänsligheten (som sköt i höjden med sommardäcken) är verkligen inte positivt, får läsa på lite om att skippa RFT och andra hyss | |
|
Fy fan, ja kör original 225, kmr dock också slopa rft. Köper vanliga och ett lagningskit istället. |
|
|
Jag bytte från RFT till vanliga, mycket tystare och mindre spårkänsligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.