|
|
|
|---|---|
|
Märkte att det högra inre bakljuset inte tände sig när jag låste upp bilen. Bankade till en gång så började det flimra. Banka en gång till så tände det sig. Men nu verkar detta vara ett återkommande problem. Ingen varning i bilen att lyset inte fungerar. Någon som vet om det är vanligt fel och om det så fall är något lätt som dålig kontakt eller liknande? Eller måste jag beställa ett nytt bakljus? | |
|
Hej. Jag köpte en begagnad via ebay billigt. Verkar vara någon lödning som strular. //jimjam |
|
| Tyvärr är enda alternativet att byta 😕. Glapp i kontakten som strular... fick byta på höger bakljus, endast innersta lyktan. | |
|
Hej, Kanske du kan få lite tips om hur det möjligen kan åtgärdas här : Länk /Lennart |
|
|
Hade samma på min E70, den inre lampan på bakluckan, fick byta hela. Gick på garanti som tur var. Crille |
|
|
Okej, Jag tror som sagt att det är glapp i någon kontakt, ska skruva bort det när det blir lite varmare. Men det verkar inte vara någon varning att lampan inte fungerar i instrumentbrädan. Tack för länk med drivenhet. I värsta fall värt att köpa från Ebay? Eller är det bättre att köpa från t.ex. reservdelar24? Närmare 2500kr på reservdelar24. |
|
|
Hade ingen varning på min E70, upptäckte det en kväll jag gick bakom bilen. Hoppas det är en glapp som du löser sig med enkla medel. Crille |
|
| Jag beställde en ny från reservdela24 för 1100kr. Ska ge mig på problemet när jag har fått hem den nya så kan man labba med den gamla utan att vara orolig att det går sönder :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.