AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.092

Nivåreglering e61 höjer röven i topp hjälp

mx
21
mxalfredsson
F11 520d M-sport -11
E32 750ial -89
Kanske finns fler trådar om detta men jag vill beskriva mitt problem om någon kanske kan hjälpa mig ?k
Började med att jag sönke bilen med dator men fick den lite låg körde så 2 veckor sen idag skulle jag höja den lite igen höll på mixtra lite för att hitta höjden jag va nöjd med men hux flux så gick kompressorn ända till bilen va max hög i röven och hur jag ön gjorde vilka värden jag ön ställde in så ville fen bara pumpa i mer luft och höja sig mer ! Testade och göra en luftning då går bilen ner men kompressorn startar och motarbetar för att sedan skicka röven i topp igen ! Någon som kan tänka sog vad felet är ?? Har nått felmeddelande på ”tid höjning bla bla på ena sensorn kan det vara en sensor som lyckligtvis gått sönder precis när jag höll på ? Hjälper ju inte att bygga egna stag heller då bilen inte vet sin position bak ! Måste vara en givare som ballar ur ?

Mvh Mattias
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Tror inte det är givarna. Något har nog hänt med styrenheten. Vad har du för diagnosprogram? Du bör kunna se vad givarna ger för värden. Kolla också att styrenheten inte hoppat in i "transport mode" eller liknande.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
mx
21
mxalfredsson
F11 520d M-sport -11
E32 750ial -89
Jag kollade värdena på givarna och båda fick samma ström (milliampere) och kunde även utläsa att höjderna på givarna diffade ena givaren va 254mm ifrån normal och andra givaren va 264mm nptt sånt ifrån normal ! Provade att ta bort transport läge men hjälpte ej ! Och oavsett vad jag gör så pumpar kompressorn på som satan och bilen är tok hög bak ! Kompressorn slutar gå efter ett tag och lampan tänds och felkod om för lång gångtid kommer ! Kom på att jag hade en felkod till nått om can kommunikation felaktig kan det va nått ?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Vad har du för diagnosverktyg?
Om du har ett inpa kit så kan du använda NCS expert för att koda styrenheten till fabriksvärden. Har löst en del problem för mig att göra så. Då blir alla inställningar i enheten som de var från fabrik.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
mx
21
mxalfredsson
F11 520d M-sport -11
E32 750ial -89
Kom ej ihåg vad det hette nu autokom eller nått sånt !

Fasen vart kan man få tag i det programmet ? Vill prova det först då jag tror den bara ballat ur när jag mixtrat med värdena och får ett tillbaka det !
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har faktiskt varit med om att Autocom eller Delphi som en variant heter inte fungerade 100% igt med luftfjädringen. Men det var på en e39:a.
Du hittar Inpa-kit här(jäv):
Länk

Mvh Ola

Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.