|
|
|
|---|---|
|
Vad är den allmänna uppfattningen på forumet om Yokohama sommardäck. Jag behöver köpa nya däck till min F10 Msport, och min däckfirma rekommenderar bla Yokohama. Jag har ingen egen erfarenhet av dem, och jag vet egentligen för lite om dem fför att kunna avgöra om de är bra eller inte. Alternativen är annars GoodYear eller Michelin, som kommer in 15-20% dyrare. | |
|
Har kört på Yokohama två gånger, en gång i början av 90-talet och då upplevde jag dem som likvärdiga med Pirellidäcken de ersatte. Kommer inte ihåg vilken modell det var på däcken men det spelar nog mindre roll då de säkerligen har blivit ersatta av nya modeller flera gånger... Vid ett senare tillfälle hade jag Blueearth på bakaxeln till en Mercedes S124 och det jag minns av dem var att de slets väldigt snabbt utan att vara utmärkande på något annat sätt. Erfarenhetsmässigt har jag funnit att det blir billigast och minst problem med att köra på Michelindäck. De brukar hålla rätt mycket längre än andra märken och vara vibrationsfria och komfortabla genom hela livslängden och samtidigt ge bra grepp i alla förhållanden. De absolut bästa däck jag har haft är Michelin PilotSport4 - supergrepp i vått och torrt, bra komfort och slitstarka (för däcktypen). Kommer att köra PS3 på 18"-fälgar i sommar på F31:an, då jag hittade en uppsättning splitter nya däck till ett mycket bra pris i höstas...får se om de är lika bra som PS4. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag kör GY asymetric alltid, Bra komfort och grepp dessutom tysta asymteric 3 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.