|
|
|
|---|---|
| hade för ca 6 månader sedan problem med min 520i -88 körde glatt till jobbet en morgon när den helt plötsligt bestämde sig för att sluta ge gas mitt i en tunnel, spelade ingen roll hur mycket man tryckte på gasen den varvade inte över 2500 varv, den gången kom den igång efter att ha rullat ett par hundra meter, efter det så höll den på så nästan varje dag. Ibland räckte det med att pumpa lite på gasen ibland fick man snällt köra in till kanten och starta om den ett par gånger tills den ville varva över 2500 + att den vid det laget luktade bränt av bara satan. Problemet löste sig (trodde jag) när jag upptäckte att en av tändkablarna satt lite löst jag tryckte dit den sen gick den som den skulle i 6 månader, nu har den börjat kivas lite igen, nu sitter dock kablarna som dom skall, det uppstår nästan uteslutande när man kör över små gupp eller större ojämnheter i asfalten. dom gångerna den gjort det nu har det hjälpt att stampa ner på gasen med full kraft för att den skall komma igång igen. Har använt sån där vätska du häller i bensinen för att rensa men verkar inte bli bättre för det. Nån som har några förslag? | |
|
Fördelarlocket. Rotorn. Tändspolen. Kablar till och från tändspolen och deras fästpunkter. //Kalle 528i -86 |
|
|
låter som en eller flera tändkablar som någonstans gått av, inuti alltså... hade liknande problem på min 528i. Hittade en dålig kabel, bytte å vips! Klockren gång... |
|
|
Byt det Karl skrev, men testa först med att byta tändkablar....och köp inga dåliga saker!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
Erik Andersson |
låter mycket troligt det där med tändkablarna men jag har varit ute för liknande symtåm och då var det luftmängdsmätaren som kärvade. Hoppas det löser sig |
"John Drake" |
ridern: Finns det billigare än de typ MotorNord har a: pris 1500:- komplett kit till Motronic.....??? John Drake.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.