|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530D X drive 2016 års modell med navigation pro med skyltavkänning som visas i huden bl.a. Tar kameran verkligen bilder av skyltarna eller plockar den info från navigatorn | |
| Brukar vara en kombo av bägge de sakerna. | |
|
normalt sett från navin ------- //Lövet |
|
|
Var jag bor har det plötsligt blivit jätte poppis med 40 där det var 50 förut. Om jag startar bilen och kör iväg i en ny 40 zon står det 50, sannolikt uppgift från Navi, tills bilen ser en 40 skylt. Då byter den. Crille |
|
| Precis som Crille skriver så finns basdatan i Navin, men ser kameran en avvikelse så visar navin vad som står på skylten. Detta syns även tydligt när man passerar hastighetsskyltar som säger att om 300m blir det ny, lägre hastighet, eller om kameran plockar upp en skylt vid en avfart som visar lägre hastighet. | |
|
Tack för svaren. När jag kommer till en tillfällig hastighetsbegränsning tex vägbygge som kommer inte den lägre farten upp,kan det vara så att kameran inte är integrerad i systemet |
|
| I mina bilar kommer tillfälliga begränsningar upp, så något verkar vara fel för dig. | |
| Är det fyrkantiga eller runda skyltar vid dessa tillfälliga hastighetsnedsättningar? Systemet detekterar enbart runda skyltar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.