|
|
|
|---|---|
|
Tja, har problem med att min bakrutevärmare inte fungerar längre. Den har fungerat tidigare i vintras, sen fick jag en varning om dålig batterinivå så klockan nollades och har för mig att värmaren inte har fungerat sen dess. Jag har inte ett dåligt batteri samt så underhålls laddar jag batteriet med jämna mellanrum. När jag trycker på knappen börjar den lysa samt så hör jag hur relät klickar till, men det händer inget. Radion fungerar som den ska, dock har det hänt två gånger under denna vinter att den dummat sig lite, i båda fallen har det dock varit ett islager på bakrutan och så fort jag tagit bort isen har radion fungerat igen. Någon som har några bra tips att prova utöver kablaget? Ska kolla säkringen idag tänkte jag försöka hinna med. Reläet borde fungera om det klickar till? Med tanke på batterivarningen som ploppade upp förut, kan man se på något sätt, i INPA, så den inte hängt sig och fortfarande spärrar funktionen? /T | |
| Mycket troligt att en kabel gått av i kabelstammen i bakluckan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Pluskabeln går in i höger inre kanal röd vit grövre. - jord kabel går i vänster inre kanal brun grövre. Dock brukar jordkabeln gå av före + kabeln i de flesta fall. Men ingen idé att göra halvdant bara att byta rubbet om ingen delreparerat innan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag hade precis samma problem. Det var, som Hasso skrev, den bruna jordkabeln i den vänstra inre kanalen som hade gått av. Det går två likadana "kablar" i den kanalen varav den ena är spolarvätskeslangen. Självklart lyckades jag klippa av den istället för jordkabeln. Jag fick köpa spolarvätskeslang på macken och trä över skarven. :-/ Jag har tagit bort dessa kanaler som bara böjer ett skarpt veck på kablarna och troligtvis orsakar att de går av till slut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.