|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hjälpte min syrra att läsa ur felkoder på hennes bmw 520-08 (motorn heter n43b20), nu ikväll då motorlampan började lysa idag. Får ut 4 st från bilen. -2EF7 Map thermostat, activation -30EA DeNox catalytic converter, sulphurized -29F5 catalytic-converter conversion 2 -29F4 catalytic-converter cosnversion Jag raderade koderna nu, så får man se vilka som kommer tillbaks. Bilen besiktigades i december, och då var avgasvärdena bra iallafall. Och det har intye varit några problem i övrigt med bilen, har alltid startat lätt och ligger på normal bränsleförbrukning. Men vill va förberedd, så tacksam för lite tips om vad som kan spöka på bilen. mvh | |
|
Hej, En anledning till att du hittills inte fått svar kan nog bero på att både sökfunktion här ovanför, [Sök inlägg] och google finns. ;-) Det handlar om vanligt förekommande felkoder. Men låt gå för den här gången! :) - 2EF7: Länk - 30EA: Länk - 29F5, 29F4: Länk /Lennart |
|
|
Tack för svar, kollade faktiskt runt lite innan men hittade inget på just den motorn då iallfall. Så tänkte mest om det var nåt speciellt med den motorn ang dessa felkoder, men skulle vart lite tydligare i mitt inlägg. Men ska kolla igenom dom befintliga trådarna:D mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.