|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att skaffa en begagnad 428i cab och tittar lite på alternativen i Sverige och Tyskland. Jag har en fråga bara beträffande xdrive och m sport på detta modell. Hur stor skillnad blir det eller kan man skippa dessa om man hittar ett bra alternativ utan m sport? Jag har en 125i just nu med m sport och gillar det men jag vet inte hur stor skillnad det blir i en 428 och det verkar finnas många bilar därute utan m sport. F | |
|
M-sport gör den mycket vackrare och mer lättsåld. Men även dyrare. X-drive på en cab ser jag inga poänger med. |
|
|
Msport är väl nästan självklart på en cab. Som Grelle säger blir den mycket snyggare med det, men också dyrare. Poängen med xDrive på en cab är att det ger bättre grepp på vinterväglag. Dock gör det dock bilen att bilen får originalhöjd, alltså inte den sänkning på 30 mm som Msport normalt ger. Jag tror nämligen inte Msportsänkningen kommit till de Xdrivade Msport-bilarna ännu på just cabbarna. |
|
|
@AlexanderK Jag såg just några xDrive med m sport, då är det lika bra att undvika de alltså? Tacksam för alla svar, det underlättar mycket när man söker!!! |
|
|
Jag vet som sagt inte riktigt när sänkningen kom på xDrive-arna, den kanske redan finns, det ser du på glappet mellan däck och framskärm på bilarna. Annars håller jag dock med om att xDrive är roligt. :) |
|
| 4 serie cabar med x drive och m sport har aldrig sänkt sportchassi som jag förstått det nu när jag letar tror det var samma när jag skulle köpa min 330GT att de med x drive och m sport inte hade sportchassit som även betyder att de inte är sänkta som jag förstått det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.