AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.027

Mer effekt Bmw M4 2015

Vart vänder man sig för en ”steg 1” optimering? Kcr har box men verkar föga poppis här? Alternativen är?
Ah
18
Ahead
320i -03 M-pkt
Det finns hur många alternativ/åsikter om detta. Både för/emot som allt annat. Jag hade en kort erfarenhet av en BSR box som satt på senaste bilen (1M) i ca 50 mil.
Jag hann aldrig jämföra mot original, dock så lämnade jag in min för programmering/optimering och kände direkt skillnad mot boxen. Skillnaden blev när jag gasade igenom fler växlar, den "tappade" inte trycket på samma sätt som boxen gjorde.
Sen vet jag att många använder sig av JB4/MHD/Cobb (Vet inte om Cobb har till M4) där du har möjligheten att välja lite mer mellan olika färdiga mappar.
Sen är det optimering där allt anpassas efter din bil, och om du bytt ut olika delar som ger mer prestanda. Där finns det väl oxå en hel del att välja mellan. Beror lite på var i landet du bor då bilen måste lämnas in.
Jag lämnar in min på Stertman i Nynäshamn som jag bara kan säga gott om.
/Johan
Tackar Johan!

Stertman är helt klart ett alternativ likväl som en JB4 från Schmiedmann, frågan är varför en JB4 skulle va bättre än en KCR-box som är billigare och jag har en bra leverantör här i Karlstad där jag bor?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag hade inte valt KCR, om man ska köra box så är JB4 det absolut mest beprövade och mest utvecklade så satsa på JB4.

Men jag hade nog hellre gjort en flash på bilens ECU. Dom här är erkänt duktiga och kan hjälpa dig med både OTS mapp eller custom mapp:
Länk

Vill du ha fullservice så åk till en trimmare som har rullande landsväg typ TM Chiptuning på Tjörn.

/DJ
Ah
18
Ahead
320i -03 M-pkt
Jag tror att KCR/BSR och liknande boxar har fasta mappar. Du köper en mapp och får hålla dig till den. Ska du uppgradera så köper du en ny mapp varje gång.
JB4 har du fler mappar att välja mellan, har själv aldrig testat JB4 så kan inte säga så mycket om det tyvärr.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Satsa på att flasha om bilens ECU istället för en box. Vart i landet finns du?
Efter mer googling och era svar så är det klart att hag vill flasha om ECU.

Jag finns i Karlstad men kan flytta på mig, Stertman är helt klart ett alternativ, men sedan har vi även Tuningchip.se, vad har ni för erfarenheter av dem?

Länk

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Då kan jag rekommendera: Länk

Där har du även möjlighet att köra bilen i bänk innan och efter optimering, då har du svart på vitt.
Lysande Westerlund!

Nära och prisvärt!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Berätta hur det gick sen. :)
Absolut, tid bokat med as motorteknik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.