|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har fått stora bekymmer med fjärrlåsning och centrerat bromsljus på min 530 -08 e61. Jag känner till att e61 har problem med kablar i gångjärn samt fukt i antennförstärkare. Kommer inte åt förstärkaren då shoppingluckan ej går att öppna.. Saken är den att allt funkar när man öppnar bakluckan och ställen den i ett visst läge.. Ibland efter en del trixande med luckan upp- och ner, fungerar fjärrlåsning även till slut i stängt läge.. Är det glapp i kablaget, eller fukt i antennförstärkaren som är bekymret? Någon som vet? | |
| Låter som det troligtvis är kablaget eftersom det påvrkas av luckans läge. | |
| Testa om du kan komma åt kablarna via högtalaren i taket och på så vis skapa kontakt tillfälligt så du får upp glasluckan o klan åtgärda kablarna. | |
|
Jag misstänker att microbrytaren för öppning av glasluckan är kass. Förmodligen fuktskadad.. |
|
|
Blir det ombesiktning på det centrerade bromsljuset? Om det inte fungerar vid besiktningstillfället...? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dags att byta kablaget i till bakluckan. Glasluckan måste dock öppnas men den kan man tjyvkoppla i bakluckan. Är nog lite olika med det höga bromljuset har dock fått åtgärda det på bilar med ombesiktning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vart köper man kabelsatser bäst? | |
| Kan man öppna glasluckan med programvara via pc tro? | |
|
Någon som vet vilka kablar som går i respektive gångjärn? Finns det dokumentation på kablaget att få tag på? Jag är intresserad av att få veta i vilket/vilka gångjärn kablarna för fjärrlåsning och centrerat högt bromsljus ligger i..? Någon som har bra tips för detta? Tacksam för svar! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.