|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis bytt belägg bak på min F11 535xd samt även bytt slitgevarnare. Återställning/nollställning av servicelampa gick bra och står nu på 5000mil. Dock efter 2-3mils körning så plingar det till och det står i navigatordisplayen ”Varning Bromssystem Bromsbelägg behöver bytas” samt så lyser en varningslampa vid varvräknare. Tittar jag i menyn för servicebehov ser allt grönt och fint ut, även bromsar förstås! Allt funkar som det ska bromsarna tar jämnt och bra och elektroniska handbromsen fungerar.. Någon som varit för detta? Hur tar man bort varningen? Med vänlig hälsning, Henrik | |
| Ingen som varit med om det? :) | |
| Skruvade du den elektroniska handbromsen tillbaka, eller bytte du bara belägg och slitagegivare? | |
| Lossade motorn och skruvade tillbaka axeln. Handbromsen funkar som den ska! | |
| Kan slitagevarnaren ha släppt? | |
| Bra tips! Får kolla den igen.. Dock står det 5000mil i menyn servicebehov och lyser grönt där! Frambeläggen är relativt nya och de har jag inte rört.. bakbeläggen va helt slut när jag bytte, läste i ngt forum att om man bytt väldigt slitna belägg kan man behöva fylla på lite bromsvätska om varningen kom upp och sen med tändningen påslagen hålla inne bromsen i 15-20s, så skulle varningen försvinna.. känns lite långsökt men får testa iaf! Bromspedalen sjunker inte iaf när jag bromsar! | |
| Tror inte slitagevarnaren och intervall räknaren pratar med varandra. Jag menar slitagevarnaren är till för att varna att nu är det dags medans i drive går på körstil och sträcka men jag kan ju ha fel. | |
|
En liten fundering kring de 5000 mil du skriver som var värdet vid nollställning av slitagevarnaren. När det gjordes på min bil (jag bytte allt och bmw nollställde) för ett år sedan hade jag 10000 till byte. Har det ändrats mellan -12 och -14 eller är något som inte blev korrekt vid din nollställning? // Jonas |
|
| Intressant tanke faktiskt! Ingen aning.. Har försökt och nolla igen med det går inte. | |
|
Hej, Hur löste du problemet med varning för bromssystem? Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men är nyfiken då jag fick exakt samma problem idag på väg till jobbet. Allt har fungerat som det skall i 4 månader efter broms/skivbytte runt om. Mvh, G1 |
|
|
Hej! Det var inget fel på min givare bak som jag bytte utan av ngn anledning så hade framgivaren helt lagt av typ i samma veva, sjukt konstigt, felsökning mha av dator lokaliserade problemet att det var den som skickade felkoden..De på verkstan fattade inte heller hur det kunde ske..De bytte givaren och nolla felkod mha dator… Det löste problemet.. |
|
|
Tack HenkeGson! Uppskattar verkligen ditt snabba svar. 🙏😀 Ska kolla mina givare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.