AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.509

Bmw 4 eller 6 serie?

Hej!
Fyller snart 18 år och hade tänkt att antingen skaffa mig en Bmw 4 serie cab eller en Bmw 6 serie f12/f13/ f06 cab. Enda nackdelen jag ser med 6 serien är att den är väldigt ovanlig med manuell låda vilket jag föredrar. Vad tycker ni och varför?
Mvh Leo
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
6-serien är en stor komfortabel bil men inte lika rolig som 4-serien. Däremot
är sexan mer premium och finns med V8. Manuell låda i 6-serien kan du glömma.

Vad har du för budget oxh vilka motorer spanar du på?
Jag har mest tittat på de "mindre" motorerna såsom 428i och 640i, vilken skulle du/ni valt av dessa två? Hur är en Bmw 640 att köra? Är den pigg?
Nu hade jag iofs en 650 och det är en snabb bil men att kalla den pigg är väl att ta i. Det är en stor bil, 2 ton, och det märks. Sen är det bra med kraft, så det räcker och blir över, trycker man på pedalen blir det åka av. 640 har jag inte kört, men skulle gissa på att det är samma där. Det räcker nog till men har svårt att se att den är rapp. 6-serien är en stor glidare och med rätt utrustning extremt komfortabel och åt det lyxiga hållet.

Har inte kört en 4-serie så kan inte kommentera på det, men antar att den känns mer körglad och just pigg än 6-serien. Däremot är det inte samma nivå på komfort och utrustning.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Golfaren8080, du har ju redan en tråd om ditt kommande bilköp. Varför inte fortsätta där istället för att skapa fler?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det känns som att golfaren 8080 är rätt hårt uppe i det blå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.