AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.763

M4 2015 - Köpråd utrustningsnivå

Sida 3 av 3
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Den vart det när jag satt på högre profil på däcken. Tyckte inte körupplevelsen vart sämre efter det. Så lite därför jag är sugen att testa det på M4 isf.

Verdi
Tänk på att du max får ha 5% större rullomkrets än original.

Räknehjälp: Länk
Mutz81:
Jo självklart går det. Men jag gissar att man får vara ännu mer taggad för att övertyga sig själv. Har sett en del som kör runt i 911:or och liknande till vardags och det är lite imponerande.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Största problemet är väl inte däcken i sig utan den svenska asfalten. Jag har min 911 i Spanien under vinterhalvåret och där är bilen extremt tyst, trots MPSC2 på.

Det tystaste däcket jag kört på vad Goodyear Eagle F1 Asymmetric, annars tycker jag att däcken är snarlika. Det är bredden ihop med gummiblandningen som är den största boven.

Jag använde min F80 M3 som bruksbil och tyckte inte att bullret var speciellt farligt, men man är ju känslig för olika saker.
Jo så är det. Det är nästan en chock när man kör över bron efter att ha kört bil nere i Europa. Det börjar så smått redan i Danmark men när man kommer över till Sverige så undrar man ju om det är något fel på bilen.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
:Verdi, Precis, de är den jag har kikat med och det funkar att slänga på 35 profil.

Var tvungen att åka och testa en M2 (19" med 35 profil) idag bara för att ha ngt att jämför med. Ritkigt rolig bil att köra fast den är betydligt känsligare för ojämn mark, brunnar m.m men det gick tystare än M4.
Så jag får ta tillbaka att jag sa att M4 gick tystare :). Nu vart det ännu svårare att bestämma sig!

Verdi
Continental-däcken är tystare än Michelin.
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Kan hålla med Verdi om att Michelin Supersport däcken (sitter på många M bilar) är rätt högljudda, men ack så sportiga.....

Biderman: har du tänkt på vad det suttit för däck på de du provkört? för antar att det är sommardäck vi pratar om? Tror mer på att välja rätt däck (ej MPSS) än att gå upp nämnvärt i profil.

/Kent
När jag åkte M6 Gran Coupe för ett par år sedan så bytte jag från de Michelin 20" som satt på från fabrik till Hartge hjul, minns ej om det var 21 eller 22" men i alla fall med Conti däck och jag fick en fantastiskt mycket tystare bil, den var innan vansinnigt högljudd från däckljudet på Michelin. Förordar alltså också Conti alla dagar i veckan. Hade samma uppsättning hjul även på en M5 F10 dessförinnan, men M6 och M4 är mera högljudda iom ex vis att dörrarna saknar karmar.

/Anders
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
makeba: Det har suttit MPSS på dom bilar jag har kört. Om jag köper så blir det att byta däcken till lite tystgående däck så får man se om det blir bättre, annars får man bara gilla läget :)

Med känsla: vilka Conti-däck köpte du då? Har även läst att Pirelli p-zero ska var väldigt tysta, iaf när man läser deras DP.
Verdi
Tyvärr så tyckte jag Continental-däcken förtog lite av "gokart-känslan" och gjorde att styrningen upplevdes lite mer oprecis runt mittläget. Nu kan det iofs vara inbillning men...

Däcksidorna på continental är lite mjukare och flexar mer och det är därför som de rullar mjukare och tystare.
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Tycker vägljud är så besvärande ibland att jag kör i den del av asfalten som blivit obrukad dvs väldigt nära vägkantsmarkeringen eller just innanför mittstrecken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.