|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Då har jag nog bestämt mig för En M4 Länk Innan jag slår hammarn i bordet så skulle jag vilja rådfråga om det är några stora utrustingspunkter som ni ser som ett måste? Bilen har reg. EKO867 antar ni som har koll kan kolla utrustningsnivån på www? Den har bla. 2MK M DCT With drive logic 2VF Adaptiv m suspension 609 Nav. System professional Mm. | |
|
gör så här: 1. Transportstyrelsen. Sök annat fordon. Där hittar du chassie nr/VIN 2. Kolla all utrustning på Länk |
|
| Minns inte riktigt vad som är standard längre, men utökat läder är ett måste och gör att bilen känns som något annat än en vanlig 3/4-serie. Bilarna är ju hyfsat välutrustade från fabrik, men jag tycker att bilen är gjord för DCT-lådan och inte den manuella, samt att HUD är trevligt och givetvis Nav. Tycker även att LED-strålkastarna är viktiga då de gör mycket för utseendet. | |
|
Jag har en komplett lista på papper och det ändå jag får fram genom länken är listan under, frågan är vilka saker man inte ska va utan? Available upgardes Comfort Access (Keyless system) Check compatibility High-End sound system Check compatibility Rear view camera Check compatibility Spare/replacement key fob Check compatibility Smartphone mirroring Check compatibility Additional iDrive features Check compatibillity |
|
|
Den här sidan brukar jag använda för att kolla utrustning: Länk På M4:an får man fram följande: Länk |
|
|
S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S2MK M twin-clutch transm. with Drivelogic S2PA Lockable wheel bolt S2VB Tyre pressure control (TPC) S2VF Adaptive M chassis S2VY 19"M LM RAEDER DOPPELSPEI. 437 M/MB S4AE Armrest front, retractable S4LX AKZENTLEISTEN SCHWARZCHROM S4MC Interior mouldings Carbon Fibre S5DA Passenger airbag deactivation S6AC INTELLIGENTER NOTRUF S6AE TELESERVICES S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES S6AP REMOTE SERVICES S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON S6UH Traffic Information S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8SM Car ident. number visible from outside S8TG Thiefproofing device S9AA Outer skin protection S230 Extra package, EU-speciifc S302 Alarm system S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior rear-view mirror with auto dip S488 Lumbar support, driver and passenger S490 Adjustment, seat-backrest width S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S548 Kilometre speedo S563 Light package S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt. S609 Navigation system, Professional S676 HiFi speaker system S698 Area-Code 2 for DVD S775 Headlining anthracite S850 Additional Export tank filling S853 Language version, English S885 Operating instructions, Swedish |
|
| Bilen har ingen registrerad 200-milsservice, kan vara värt att kolla upp | |
| Många M4or på annons skriver att dom har m-drivers pkt, vad innebär det? | |
|
dd88 Det ska kollas, tackar! |
|
|
M Drivers är höjd toppfart (285?) och en förbetald kurs där man får lära sig köra bilen ordentligt (tror man får köra med BMW bilar snarare än sin egen). Jag valde det inte på min eftersom det kostar ca 20k, jag behöver knappast köra i 285 och det går att beställa i efterhand tror jag om man nu skulle ångra sig. Kursen gäller dessutom bara första ägaren, oklart om det följer med om det inte utnyttjas. |
|
|
Tackar nimgard! Det kan vi va utan. Några andra option du saknar på den bilen jag är på g att köpa? |
|
|
Jag hade letat efter en bil med HUD, det hade faktiskt varit ett krav för mig. Sen att den inte har HK-högtalare och adaptiv LED hade varit ett stort minus, men ingen dealbreaker om det handlat om att hitta en ”billig” bil. Osäker på om den har avbländande yttre backspeglar, vilket kanske låter som en skitsak men väldigt bekvämt när man backar då jag vill minnas att det krävs för att de ska tilta när man lägger i backen. Speca en ny bil på bmw.se, läs beskrivningarna och lägg till den utrustningen du önskar. Jämför sen med utrustningslistan på en begagnad bil så ser du vad du går miste om. |
|
|
Jag är nog inte rätt person att fråga om jag saknar något. Kom från en 650i och ville ha en "liknande bil" utrustningsmässigt eftersom jag älskade den bilen men i en prisklass jag kände jag kunde hantera och då blev det en M4. Det är givetvis en helt annan bil på många sätt men komfortprylarna blev viktiga för mig så jag kryssade rätt ordentligt. Jag håller med dd88 om att HUD är riktigt bra. Hade det på förra och i kombination med navigator så är det helt sanslöst smidigt. Nu när jag kör med en enklare bil i väntan på leverans så kommer jag också på mig själv att undra vad det är för hastighet eftersom jag vant mig vid att den finns där. Ska man som jag ha bilen som sin vardagsbil så hade jag velat ha allt. Det jag inte valde var drivers, keramiska bromsar, TV och den där gardinen i bakrutan (ska ändå ha tonade rutor) för att jag tyckte de två första var för dyra sett till vad jag behöver och de två andra meningslösa. Ska man däremot ha bilen som banbil eller som roligare busbil kanske även i kombination med en annan bil så blir ju kravbilden helt annan och många tillbehör helt onödiga. Dessutom har jag faktiskt inte kört en M4 så mycket mer än någon provkörning och vid ett event med BMW. Har en förhoppning om att min dyker upp inom ett par veckor, så innan dess vet jag inte exakt vad man faktiskt ska ha i den. Så den korta versionen är väl att försöka få en så fullsmetad som möjligt om det ska vara en daglig allroundbil, och kika på det mest nödvändiga om det ska vara en banbil/helgbil. Men det är ju min åsikt. |
|
|
HUD är beroendeframkallande. Jag har haft det sedan jag köpte E60 2005 och vill absolut inte vara utan. Har det nu i båda mina BMW och är förvånad över varför inte fler kryssar i det tillvalet. Tiltande backspeglar tror jag även ingår i tillvalet elstolar med minne. |
|
| Körde en M4 som hyrbil i Tyskland och tyckte om HUD, elstolar och tonade rutor. Tyckte standardljudet i stereon var klent. HK vore nog ett krav för mig! | |
|
Instämmer om HK. Har det på min M3. Jag hade inte köpt utan det |
|
| Jag hade inte hk på min M3 och jag var grymt besviken på hifi. | |
|
Hk minns jag som okej, kan tänka mig att hifi inte låter något vidare. Verkar skilja lite från modellserie till modellserie hur mycket bättre hk är jämfört med Hifi. |
|
|
Måste säga att jag är förvånad att HU å HK är av stor vikt för flera på en bil som M4. Oavsett så har jag skrivit på för just den länkade bilen, jag slog till pga dem låga milen 1250, väldigt bra skick, bra historik med endast 1 ägare som är född 44, ok prisnivå och fick bra för mitt inbyte. Så nu blir det M4 som vardagsbil och helgracer! Detta ser vi fram mot. |
|
|
Grattis till bilen! HU och HK är ju trevligt om man ska använda bilen till mer än ren bankörning och att kryssa runt på helgen. Som jag skrev beror det ju helt och hållet på vad man ska ha bilen till. Sen just HU tror jag inte är något som är viktigt om man inte haft det innan. Bra ljud i bilen vill nog de flesta ha som ska köra längre sträckor ibland. Oavsett, kul att du är nöjd med bilen. Hoppas du får många roliga mil i den! |
|
|
Tackar! Inge fått bilen levererad än men kommer säkerligen bli nöjd, känns rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.