AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
853

Göra något åt min E60 550i -08

Ma
50
MajaBajja
550i E60 -08
Hej!

Tycker att det är lite tråkigt med den dämpande V8, vill låta den sjunga lite mera friare. Dock har jag väldigt jobbiga krav och jag undrar då ni kan hjälpa mig med det.
Köpte Carly till min bil och trodde man kunde öppna klaffen till den, vilket jag insåg att det aldrig fanns någon klaff att öppna.
Jag har nu fått en ide om att ta bort bakre ljuddämparen, och sedan sätta raka rör med elektroniska klaffar i. Lite såhär som han gör i den här videon

Är det här något som man kan göra eller är jag helt ute och cyklar nu?

Är tacksam för ALL hjälp.

(Hoppas ni förstod vad jag mena, kan skriva väldigt konstigt ibland)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Om frågan fortfarande är relevant, har du kollat med typ Eisenmann om dom har nåt trevligare system till din bil?

Att bara ta bort delar och ersätta med raka rör känns i min smak lite bonnigt och något man kanske gör i sin ungdom på första eller andra bilen som ändå låter som ett tröskverk :-)

Nu är ju dessutom en 5-serie inte nån direkt racebil och V8-an har nog från början anpassats för att låta så lite som möjligt så det kanske inte är helt lätt att få till ett mysigare ljud.

Man kan kanske sätta cut-outs tidigar på systemet och med fjärrstryrning ha dessa öppna eller stängda efter behag och ev behov och ändå ha hela resten av systemet intakt bakåt så att säga. Men hur och var man kan få hjälp med att installera dessa vet jag inte.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.