AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.010

E61 20XX Gasfjädrar baklucka

Pe
144
Pelleulf
525i Touring -08
Alfa 1600 Gtj-74
Beach Buggy -69
Norton 750 Commando -71
Hej!
Har ett litet tips till andra som inte är nöjda med Bmw original gasfjädrar till bakluckan som kroknar när det blir kallt och dessutom fryser höljena (rören utanpå fjädern) fast och går sönder. För övrigt har mina aldrig varit bra ens på sommaren.
Har nu hittat på Biltema som funkar bra, bara att knäppa dit. De är till bl.a. VW Sharan och är på 790N, de värsta dom hade. Art. 68-351. 249:-/st
Till er som ratar Biltema kan jag bara säga att jag har hellre ett par billiga som fungerar än ett par dyra som är kass ;D
Mvh
Pelle

Mvh
Pelle
38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Påverkar det trögheten i stängning av luckan?
Vad brukar felet vara när dom krånglar? Tröghet eller att den inte hålls uppe?
Sambon har börjat klaga över att den går trögt påde upp och ner. Kanske dags att byta.
Pe
144
Pelleulf
525i Touring -08
Alfa 1600 Gtj-74
Beach Buggy -69
Norton 750 Commando -71
det var ju ett tag sen du skrev 38Larsson... men min gick trögt först och plasthylsorna över dämparen frös fast på vintern, sen ramlade den ner och luckan är verkligen tung som bly. Har sett på forumet att många klagat på att bmw:s gasfjädrar inte håller så länge heller. Dessa funkar fortfarande bra. Lite tröga precis i början, men det är alla eftersom dom är riktade rakt ner när luckan är stängd.

Mvh
Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.