|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Håller på att montera en ledramp under regskylten på en 320i e91lci. Jag är ganska färsk när det gäller bilar och meck över lag. Problemet är att jag inte hittar något ställe att föra in dt-kontakten till motorrummet, det sitter en ram runt kylaren som sluter tätt runtom grill och ventilationsgaller. Är det någon vänlig själ som har erfarenheter eller lösningar att dela med sig av? Tack på förhand! :) | |
|
Inte något tips på ditt problem, men jag skulle råda dig att sätta rampen ovanför skylten. Mycket bättre ljus men tyvärr lite fulare. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag löste det på min förra e91 lci det gick att dra förbi kylkanalen längst ner till höger mot dimljuset. Trångt men det går. PMA slang rekommenderas pga. klämrisk, skak o vibrationer Mvh: Zoltan |
|
|
Tack för tipsen! Efter ett jäkla pulande så fick jag igenom dt-kontakten på förarsidan och efter ca 2 timmars grejande med elen så lös det som bara den! Detta var första gången jag någonsin grejat med el och jag stod ute på bar backe så jag är nöjd! |
|
|
Jag tänkte också mpntera en ledramp på regskylten på min 320i E91, -09, men är oskäker på inkoppling av el. Kan du tänka dig att lägga upp några bilder och beskrivning på hur du gjorde @carlsson951 ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.