AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.587

Sänka F31

fr
21
frolr
F31 320D -13
Hejsan. köpte mig en uppsättning 20" fälgar inför våren.
Fram: 20x8.5 med 235 däck och bak: 20x10 med 255 däck.
Jag har en vanlig F31 basmodell så jag antar att den är någon centimeter högre än t.ex Sport Line eller M-Sport.
Jag provmonterade fälgarna och det ser ju inte jättebra ut, det visste jag dock att jag skulle tycka innan jag köpte fälgarna. Jag hade även planer på att sänka en aning.

Jag är inte ett fan av överdrivna (enligt mig) sänkningar där fälgarna ligger innanför/bakom skärmen. Utan det ska vara någonstans mittemellan, lite mer lagom så att säga.
Var först inne på H&R som finns att få tag på på diverse sidor, dock inte säker på om man ska ha de som sänker runt 20mm eller 40mm.

Men sedan efter att ha kollat runt så lutar det mer åt AC Schnitzer som sänker 20-30 fram och 10-20 bak. Dessa verkar inte finnas i Sverige men finns att köpa från Tyska sidor eller Tyska säljare på Ebay med någon hundring i frakt där slutpriset hamnar på ungefär samma som att köpa H&R här i Sverige.

Är det någon som har erfarenhet av dessa olika tillverkare, eller sänkning överlag. Hur är det att använda originalstötdämpare etc när man sänker bilen en aning?

Tack på förhand.
Ca
99
CandyWhite
G30 530d IE -19
Tjenix, tänker själv beställa H&R till min Xdrive eftersom jag tycker att sänkningen ser bäst ut helt enkelt. Både Eibach och Acs ser ut att vara betydligt lägre bak än fram.

Jag ska inte köra på bana och är överlag extremt försiktig med min bil så oroar mig inte över att dämparna ska bottna eller ta mycket mer stryk än normalt.
fr
21
frolr
F31 320D -13
Jag har jämfört lite fler bilder sen jag skrev inlägget och H&R ser nog ändå bäst ut får jag hålla med om.
Det blir nog sådana om ett litet tag, kan bli riktigt bra. Förutom att det blir svårare att ta sig fram nästa vinter.
fr
21
frolr
F31 320D -13
Okej, jag förhastade mig något här. Beställde nyss H&R-fjädrarna från ebay för 2000 men så funderar jag på hur det blir med cambern. Hjulen lutar väl in en aning efter sänkningen, antog att det går att justera. Men det kanske det inte gör på orignaldelarna? Däcken kommer ju att slitas snett.
Ca
99
CandyWhite
G30 530d IE -19
Ställer dom in när du gör en hjulinställning efter sänkningen
fr
21
frolr
F31 320D -13
Ja men är ganska säker på att jag läste någonstans att det inte går att justera så mycket på originaldelarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.