AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.506

Z4 3.0 si 2007

Sida 2 av 3
Tack kollade det också. Den senaste var en äldre (74 år) gentleman och den andre en (65årig) dam. Så troligtvis ingen buskörning. Säljaren verkar ok om man googlat runt.

50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Ta åldern på innehavarna med en nypa salt. Troligtvis något barn eller barnbarn som vill ha billig försäkring och gillar att busköra!!!
Ålder är ingen garanti för finkörning. Jag är själv 68 år och så sent som förra året rastade jag min Z3 några timmar bland ungdomarna på Ring Knutstorp.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Hejsan,

Här är några giveaways gällande miltal....känns rattar, spakar, pedaler och sätesinställningar utnötta...så har bilen förmodligen gått längre än en med fräscha d:o och motsvarande miltal. Givetvis kan en grej nötas ut...men inte allt...Och ser växelspaken sprillans ny ut...såhar man förmodligen redan bytt uten utnött spak.

Såg själv på 2st 2003or...den första hade alla dessa ålderstecken , 14000 mil resp på mätaren...slutkörd...den andra,10.000 mil, var helfräsch...köpte därför den andra...båda var import från Italien.

Det går också att göra en utökad importkontroll av bilen, och du kan t.o.m. få en körkortskopia på tidigare utländska ägaren om du har tur...Där framgick det ( i första fallet) att den gamla kvinnan som enligt ägaren var tidigare ägare till bilen var 28 år och hade skägg och bodde i Rom...kanske därav skicket...Lycka till.
Nu står den i garaget. Snön vräker ner. Vill ha sol och värme Nu 🌞

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Grattis! En skoj säsong väntar !!

Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Grattis
Blev det den du skrev om i början av inlägget?
Verkar va bra investering om man tittar på firmornas pris sättning

Länk
Japp det blev den. Alla papper med sen bilen var ny.
Så det ser bra ut.
Men det vita "H" från himlen föll igen.
Hoppas på en bra sommar.

Vad nu då Philly P?
Platsar nästan bland mest felprissatta BMWs;)

Länk

Låt mig gissa: Du har skaffat ny brud och hon gillar inte att åka cab för det blåser för mycket;)

EB
Kombi kommer nog behövas framöver :)
Förstår inte vad min sambo har med det här att göra? Varför så bitter?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag hänger inte med, men misstänker att Pulas länk är Phoenix M3's bil? Men i din profil står det -10 och här säljs en -14?

Vilket fall så känns det som mycket pengar för en Z4 eftersom modellen i stort är ålderstigen nu, trots att -14 inte är en direkt gammal bil. Men för 400+ så kan man köpa Boxster 981 och den kom 2013 och den vanliga Boxstern hänger nog bra med en Z4 3.5is. Endast på motorvägen i högre farter som den kan hamna efter.
Nej här är min bil:

Länk

Den blåa låg för 429 så jag la min på 419. Finns ju inga andra att jämföra med? Nej, jag tänker inte prismatcha med precis nyimporterade som ligger ute.

Blått med beige skinn är inte höjdare direkt därav att jag la mig strax under.
Modellen förändrades knappt ingenting mellan 2010-2017 utan här spelar skick och mil roll.

Alpinvit med svart skinn borde vara mer eftertraktat.

Som sagt, svårbedömd bil prismässigt. Säg vad ni tycker den ska ligga på då?

Med vänlig hälsning Filip
Vad har detta med min tråd att göra!!!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Sjohult, lite off-topic är väl bättre än helt stendöd tråd vilka många är nu för tiden...

Phoenix. Jadu, det där är väldigt mycket pengar för en 8 år gammal cab... Jag skulle säga att många Z4:or har länge legat högt i pris och det bekräftas väl i.o.m. att samma bilar ligger ute väldigt länge. Modellen ändrades inte så mycket mellan 10-17 men saker åldras med tid och inte bara med mil. En dubbelt så gammal bil behöver nog vara avsevärt billigare för att bli såld.

Sen konkurrerar du inte bara med Z4 3.5is utan men flera andra roliga bilar.
PHX@ Får gratulera då. Finns inget snyggare än blå med beige skinn.

Ville skoja lite med dig;) Kommer ihåg att du sålde M6an pga en sambo, så tänkte med glimten i ögat på att det var något liknande och så är det ju på sätt och vis;) Fast positivt då förstås.

Blev dock förvånad att du säljer igen. Erkänn att du saknar ljudet av V10an (precis som jag) så kopiöst att ingen annan bil kommer att bli intressant i framtiden och det är därför du säljer dom så fort, haha!!!

Det enda jag är bitter på är att jag sålde min M6 e64. Det jag däremot inte är bitter på är försäkringskostnaden, servicekostnaden och bensinkostnaden för den bilen, så min ekvation gick inte ihop helt enkelt.

sjohult@ Jag ville inte starta en ny tråd bara för att ha lite kul. Lånade din och visste att Philly precis som jag följer vad som händer på AP.

Grelle@ Det var lite klurigt jag vet, men hoppas att du fick ordning på det;)

Snart är det dax för påställ:)

EB
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Finns en 5000 mila i GB 3.5is för 339 där någonstans är väl riktpriset
Tror vi kommer se många fina entusiastbilar på annons framöver.
Många har satt sig i dyra hus och lägenheter så det börjar nog bli kännbar månads kostnad om även leksakerna är belånade.
Den som lever får se trevlig sommar med era bilar
Mike
Skulle inte kalla det rättvist att jämföra med en Italienimport?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför skulle det skilja 80 tusen?

-------
//Lövet
Nej det kanske det inte ska? Jag sa ju att det är svårt att värdera en så ovanlig bil när det inte fanns mer än 1 ute och jag la mig under den.

Svensksåld och låga mil med 3 ägare är i mina ögon värt mer än en import från Italien.

Jag frågade även vad den "bör" annonseras för?

Så återigen, tacksam för vad den ska ut för isåfalll?
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Phoenix
Du vet ju vad du själv betalat då du köpte den i höstas. Tycker du ska ligga kvar ett tag och se vad du får för intresse. Men tror det blir svårt att få mer än 379
Att bilen är fin är det inget snack om vet hur noga du är med dina bilköp
Och det går faktisk att tjäna pengar på bilar idag om man lyckas hitta rätt.
Håller tummarna lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.