|
|
|
|---|---|
|
Från och med vilken årsmodell går årsbestämmningen av importbilar ej på chassinummret? E det 98 eller? | |
|
alla bilar om är heltypsgodkända blir 00:a vid regbes. När gränsen går vet jag ej men det är nog olika för olika modeller. En heltypsgodkänd importerad 01:a blir en 00:a vid regbes. |
|
|
Mattias1 Vadå, menar du att en heltypsgodkänd 98:a då skulle bli en 00:a??. Jag har precis importerat en vad jag tror är en heltypsgodkänd 528iA-98, skulle detta inebära att det skulle bli en 00:a. /Wengen |
|
|
yes |
|
|
Men hur blir detta när man skall försäkra bilen, får man då betala försäkringspremien för en 00:a fast bilen är tillverkad 98:a??. Detta skulle då innebära att man får betala en mycket dyrare försäkring. I alla fall i mitt fall. /Wengen |
|
|
va! asso så kan de väl ej ha det? så skulle jag köpa en 02a blir det en 00a då? låter ju helt sjukt det kunde ju hända med gamla systemet att de blev äldre. men trodde det nya var bättre där. sen i framtiden om jag köper en 06a t.ex. blir dte en 00a då? |
|
|
Helt otroligt, min 528iA-98 vart en 00 enligt registreringsbeviset. Var till BMW och skulle koda om nycklarna till bilen, då de slog in reg.nummeret så var det en 00:a i deras register. Mycket märkligt. /Wengen |
|
|
Att det står -00 i regbeviset (för en -98)betyder inte att det är en årsmodell 2000. Det kunde lika gärna stå -- eller XX På det andra bladet så står det första registreringsdatumet, dvs när den togs i trafik. I Farzuegbriefen (rättstavat?) står det när bilen är bestäld/tillverkad. Är den tillverkad efter den 1. september, så är det i regel den senare årsmodellen. Skillnaden mellan en -98 ochh -99 är att -99 har BiVanos, tryckknappar för slotvärmen + några fler detaljer. -99 och -00 skiljer ingentig, medan -01 fick den nya optiken. Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.