|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu sålt min 535d F11 och letar efter ett nytt fint exemplar som är något nyare samt med mindre mil. Min funderingar ligger på om det är värt de extra pengarna att köpa en M550d mot en 535d? Vad är det egentligen som sklijer dessa två? - Samma motor i grunden men ytterligare en turbo, trippelturbo istället för dubbelturbo. - Motormjukvara från M-divisionen. - Lite större bromsar. - Små M550d-detaljer så som avvikande färg på bakspeglar, M-loggga på växelspak etc. Men skiljer det något på hjulupphängningen och chassi? Är M550d styvare och längre? Vad är era erfarenheter dessa två mellan? Mvh Jimmy | |
| Har bara kört 750d och de går som en raket. Men det gör även en chippad 535d :) | |
Verdi |
M550D är lägre. |
|
M550d har M-sport som standard, det var tillval på 535d. Lite mer utrustning standard i m550d, tex 4zons klimatanläggning. Roligare motor. Större fälgar, både original och tillval. |
|
|
... visst pillade BMW på styrning o chassi också? Har för mig att jag läste det i samband med premiären av M550:n. Vilket inte betyder att det nödvändigtvis måste vara sant! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.