|
|
|
|---|---|
| Våren kommer snart och måste fixa toning på rutorna innan något färgglatt Disney skydd med sugproppar åker upp i rutorna. Har sökt lite men mest hittat gamla svar så jag tänkte att i dagsläget dinns folk som kan utvärdera tidigare erfarenheter. Ni som har använt Solarplexius är ni nöjda och hur funkar öppningen av bagagerutan? Ska man lämna in på riktig toning alt köpa och tona sj? | |
|
Jag har Solarplexius i bagageutrymmet (tre rutor) i min E61 sedan drygt tre år tillbaka och är nöjd med dem. De skramlar inte och sitter kvar även i bakrutan. Nackdelen tycker jag är att det mellan sidorutorna och plexiglaset ibland bildas lite kondens och blir lite smutsigt. Men det är ju lätt att plocka bort dem och göra rent. Tar väl en ungefär minut per sida. Märkte dock att om man tätar runt själva plexiglaset med t.ex eltejp bildas det inte kondens. Sen kan man ju tycka att det vore trevligare med en mer svart färg än den bruna. Men det är ju en smaksak. Dessutom kan det ju vara lite svårt att se bakåt under den mörka årstiden t.ex vid backning. Men jag kör lastbil så jag är van att titta i backspeglarna. :-) Jag har även provat på toningsfilm från Soyafilm som man sätter dit själv. Det funkar fint ett tag men sedan börjar det lossna i hörnen och det ser bara fult ut. |
|
| Kollade Soyafilm nu och nu kostar det 539:- för alla 7 bakrutor. Kan vara värt och prova då jag ändå inte riktigt kan bestämma mig för hur mkt ljusgenomsläpp jag vill ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.