|
|
|
|---|---|
|
Håller på att grunna på effektökning på min Z4 2.5 -03 Har kollat in amerikanska sidor och de föreslår kompressor...men det verkar lite dyrt, över 30.000 för ett kit Vad tror ni om extraktorgrenrör m katalysatorer...nån som vet var man hittar detta "bolt-on"? Har även kollat nya luftfilter, och olika tyer av insug...nån somvet ifall detta hjälper? Sist...vad tror niom att chippa en 2.5 liters motor? | |
|
Chippa? Nej. Extraktorrör + katalysatorer blir dyrt det med, räkna med minst 20-25k inkl montering o mappning anpassad efter de nya prylarna. Luftfilter? Inte för effektens skull, möjligen för ljudets... Ett komplett insug från en M (om det nu passar) ger effekt efter sedvanlig mappning, men det blir dyrt det med. Slutsats: Köp en annan bil med mer effekt, då slipper du alla tänkbara "besiktningsproblem". Länk |
|
| Borde passa din bil Länk , lägg till "vassare kamaxlar", extraktorrör + mappning så har du runt 30 hästar extra, för i runda slängar 40k. | |
|
Jag håller med dig....lite för mycket pengar...kanske chippning för 5000 kan vara något... |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Du kommer få lite av en optimering. Men inte i närheten av vad du skulle få med grenrör, avgas och optimering. Tveksamt om det är värt pengarna med enbart optimering i detta fallet. |
| Jag får fundera...verkar som om extraktorgrenrören i 1a hand är gjorda för e46...undrar just om de kan petas in i en Z4 utan att man tvingas kapa... | |
| Tumregel trimmning på sugmotorer med låg original effekt är ca 1000:-/hk. Gäller det en M motor så kostar det ca 2000:-/hk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.