AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.442

Byta vanos tätningar e46 -04

mu
51
multikayakaya
E46 320 Kombi -04
Tjenare! Tänke att jag skulle byta vanos tätningar på min e46a 320 (m54) och sitter och kollar lite vad jag kan köpa. Det finns ju Länk som verkar vara väldigt positivt och många nöjda kunder men det är bara själva tätningarna. Sedan Länk hittar inte så mycket info om dom men folk verkar nöjda dock så vet man ju inte hur länge det håller det som är bra med i6motorworks är att det ingår allting man behöver, brickor, oringar och packningar. Är det någon här som har bytt tätningarna och vet om det är nödvändigt att byta alla packningar eller räcker det att bara byta tätningarna? Ska iallafall byta ventilkåps packningen på samma gång då den läcker och det lucktar bränd olja i kupén.
Mvh Kaya
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Byt alla packningar också, dumsnålt att inte göra det.
mu
51
multikayakaya
E46 320 Kombi -04
Jo det vet jag såklart att det är bra, är ingen penga fråga men vill bara veta att om jag beställer dom från ebay så att dom är bra för hittar inte var man kan köpa packningarna separat för dom kända ingår inte med någonting förutom själva tätningarna
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
När jag gjorde detta så köpte jag prylarna från Beisan inklusive deras rattle repair kit samt vice jaw liners. Övriga tätningar/packningar och skruv beställde jag från BMW. Viktigt att de små "felgängade" skruvarna byts och dras med 8Nm har jag för mig. Finns en riktigt bra steg-för-steg anvisning på Beisans hemsida.

Har lite bilder på jobbet jag gjorde om du vill ha.

// Jonas
mu
51
multikayakaya
E46 320 Kombi -04
Ja några blider skulle vara väldigt bra. Du menar dom små plats skruvarna (ser ut att va plast iallafall, har bara sett på bild. Jag beställde från i6motorworks för att allting ingick där och verkade bra, hade helst beställt från Beisan men hinnade inte dom andra packningarna separat någonstans
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Det är de små svarta som följer med i kitet du beställt. Kan maila över de jag har om du ger mig din adress.

// Jonas
mu
51
multikayakaya
E46 320 Kombi -04
Aa det va de som verka bra med mitt kitt. Tack så mycket : Kaya@telia.com är min email

Mvh Kaya
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.