AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
796

520d -08 n47 Kamkjeda Strul?

Har en 520d n47 -08 19k mil som låter enbart när den är lite halvvarm, kamkedja byten sedan -15 då runt 15k mil.

Låter värre på filmen än i verkligheten, med huven nere hör man det knappt och inne i bilen hörs det inte alls. Är det ens kamkjedjan som låter? För det blir inte värre när man varvar på.

Har varit väldigt naiv över det hela, trodde bytet av kamkjedjan var rutin då det inte kostade något. Visste aldrig hur omfattande det var förrns någon dag sedan. Men det har låtit lite ända sedan bytet, det är mer konstant och mycket mindre än filmer jag sett på Youtube.

Har dessutom flyttat så jag kan inte besöka verkstaden som gjorde bytet, Ska man titta förbi en BMW-cert verkstad och be dom mäta och kolla upp det för 1000-2000kr eller är jag på tok för nojjig?
pa
271
panda666
535ia 97 sedan
hör inte så bra faktiskt ifall det är kedja som rasslar eller om det är någon rem som är dålig. men om du redan har bytt den en gång vad är chanserna att du behöver byta igen? jävla otur. Men ja skulle definitivt åka o felsöka ifall det kostar bara nån tusenlapp. Dom är inget att leka med, är kedjan dålig igen kan du glömma motorn sen ifall det skiter sig.
Japp får bli så, jobbar i Kiruna men får försöka tima ett besök nästa gång man tittar förbi Luleå. Englunds bil verkar vara den närmsta BMW verkstan/återförsäljaren.

Får hålla tummarna det är en rem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.