|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att installera huvudbrytare till Batteriet (försäkringskrav från MHRF) Detta på en förhållandevis modern bil med kanske elektronik som kanske behöver ström för minne m.m. (Z3 1997) Är det någon som vet om det är lämpligt och vad händer med färd-dator, radio och övrig elektronisk utrustning? SGF | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska inte hända nånting. Du kan tappa radioinställningarna ibland beroende på hur länge du har det frånkopplat, och färddatorn nollas. men du behöver väl inte slå ifrån den huvudsaken är väl att den sitter där. Brukar man ju sätta på batteriets minuspol. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack. Att färd-datorn nollställs och även om jag behöver radio-koden är inga problem. En tanke var att också förstärka stöldskyddet när man är ute på träffar m.m. Tro det eller ej men på Sportvagnsträffen i Hofsnäs blev jag bestulen på bildel som bara går till BMW, alltså av en märkeskollega. Huvudbrytare hade ju inte hjälpt i detta fallet men helt klart kan man inte lita på någon. Lås och bevaka Era bilar även bland vänner. SGF |
|
|
Jag plockar ur batteriet i min Z4 varje vinter. Det enda som händer är att klockan inte funkar och bromsvätskeintervallen blir fel. Om detta står det även i instruktionsboken. Kolla i din bok om det står något i den. Hälsningar Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
