AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.533

Bryta strömmen?

St
13
Stig.G
Z3 1,9 -97
Jag funderar på att installera huvudbrytare till Batteriet (försäkringskrav från MHRF)
Detta på en förhållandevis modern bil med kanske elektronik som kanske behöver ström för minne m.m. (Z3 1997)
Är det någon som vet om det är lämpligt och vad händer med färd-dator, radio och övrig elektronisk utrustning?


SGF
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det ska inte hända nånting. Du kan tappa radioinställningarna ibland beroende på hur länge du har det frånkopplat, och färddatorn nollas.
men du behöver väl inte slå ifrån den huvudsaken är väl att den sitter där. Brukar man ju sätta på batteriets minuspol.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
St
13
Stig.G
Z3 1,9 -97
Tack. Att färd-datorn nollställs och även om jag behöver radio-koden är inga problem. En tanke var att också förstärka stöldskyddet när man är ute på träffar m.m.
Tro det eller ej men på Sportvagnsträffen i Hofsnäs blev jag bestulen på bildel som bara går till BMW, alltså av en märkeskollega. Huvudbrytare hade ju inte hjälpt i detta fallet men helt klart kan man inte lita på någon. Lås och bevaka Era bilar även bland vänner.

SGF
50
820
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Jag plockar ur batteriet i min Z4 varje vinter. Det enda som händer är att klockan inte funkar och bromsvätskeintervallen blir fel. Om detta står det även i instruktionsboken. Kolla i din bok om det står något i den.

Hälsningar Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.