|
|
|
|---|---|
| Min bil ska snart in på sin första fria service. Idag fick jag brev från Mechanum i vilket man lockar med gratis tvätt av bilen ut- och invändigt samt fri lånebil. Är det någon fördel att serva bilen hos BMW eller går det lika bra med Mechanum? Hos BMW får man nog betala för tvätt och lånebil. | |
| Är servicen gratis hos Mechanum? | |
|
Mechanum är godkänd som verkstad så du kan göra din fria service där. Fördelar? Efter att ha själv använt dem några gånger så skulle jag säga; mkt bra kundmottagande, billigare hyrbil och bättre öpppettider. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Mechanum är sedan länge också auktoriserade för BMW så det är ingen skillnad. Som privatperson har ofta Mechanum bättre kampanjer och erbjudanden, även om vissa av dem har rätt snäva tidsintervaller. | |
| Ett tips är att söka lite i forumet om Mechanum innan du bestämmer dig... :) | |
|
Jag har bara bra att säga om Mechanum, BMW/Bilia Göteborg däremot lämnar mycket att önska när det gäller service... Tror dock att det är beroende på ÅF/serviceställe i landet |
|
| Gillar också Mechanum. I Malmö finns det en tysk kille som är väldigt duktig på BMW. Osäker om han fortfarande jobbar där. Sen upplever jag service och bemötande är bättre än på BMW. | |
| Efter att ha testat en del BMW-verkstäder i GBG så är det Mechanum som är mitt förstaval. Mycket bra erfarenheter därifrån. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.