|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jodå där har ja letat men hittar inget =/ Ska fortsätta bråka imöra när de e ljust uta. Men kändes mysko att Nippeln följde me upp =/ |
|
|
Nu behöver ja hjälp. Nu läcker hoo inge diesel men kör man på starten så försvinner alla bubblor sen tar de 5-6min innan man ser bubblor igen kommer ut från filtre å dras ner mot pumpen. Hoo ger inte ett slag. Ja tycker iaf att hoo borde tända nån gång? |
|
|
Hoo starta igår men en skarv läckte diesel så stängde av na å täta bättre (tror ja) efter avstängningen så är hoo död igen. Nu matar hoo inte fram diesel till filtre. Pumpen under förar stoln surrar på. Är de så enkelt att d3 e en ispropp eller e de nå annat fel? Hade 15l i tanken läste nåt om pumpen i tanken lägger av så funkar de å hälla i en skvätt. Sagt å gjort ja tog en trevlig promenad me dunken. Hällde i den så nu är de 30l i tanken men lik förbannat så suger hoo inte i nå te filtre. Enda tanken ja har nu är en ispropp? Inte direkt kallt nån minus nu men desto mer på nätterna. Detta Jäkla bekymmer börja ju förra veckan då ja tanka billigt i söderbärke. |
|
|
Hoo starta igår men en skarv läckte diesel så stängde av na å täta bättre (tror ja) efter avstängningen så är hoo död igen. Nu matar hoo inte fram diesel till filtre. Pumpen under förar stoln surrar på. Är de så enkelt att d3 e en ispropp eller e de nå annat fel? Hade 15l i tanken läste nåt om pumpen i tanken lägger av så funkar de å hälla i en skvätt. Sagt å gjort ja tog en trevlig promenad me dunken. Hällde i den så nu är de 30l i tanken men lik förbannat så suger hoo inte i nå te filtre. Enda tanken ja har nu är en ispropp? Inte direkt kallt nån minus nu men desto mer på nätterna. Detta Jäkla bekymmer börja ju förra veckan då ja tanka billigt i söderbärke. |
|
|
Uppdaterar lite. 2 kupé värmare under biln gjorde lite skillnad, fick fram lite diesel te filtre på detta vis men inte tillräckligt. Fick för mig att knacka på backventilen? Under filtret nu blev de mer fart på dieseln men fortfarande inte tillräckligt för att biln skulle starta. Efter en massa letande fram å tebax alla skarver fuska ja me packning på tub i hopp om att nån skarv inte va tät å därav tjuvluft å hoo inte orka bygga tryck. Detta va inte heller mitt bekymmer. Utan ja märkte att när ja slog av tändningen så va de ett sug ljud under huven. Tog en stund innan ja hitta vad. Hoo sög luft mellan filtret å locket =/ drog åt mer me en polygrip å då byggde hoo rätt tryck å starta direkt =) När man stänger av biln så drar hoo i sig luft där. Men man får vänta 10sek längre vid varje start så får hoo rätt tryck. Ja har beställt ett nytt filter som ska bytas imöra kväll. |
|
|
Bil fan gick 8mil hade 15l i tanken men stanna till vid macken tanka på tomgång tanka i 30l skulle bara ta mig till å från Jobbe. Hur som helst tanka å åkte kom ett par 100m å bil fan dog. Samma fel igen. Hoo får inte fram nå diesel. Fick tag på en jobb kompis så åkte me han å lämna bil fan efter vägen. På eftermiddan fick ja skjuts tebax te biln blev inge klokare för de men mitt nya dieselfilter kom min frus bror å tant med. Så bytte de e efter väg kanten men de va 300 till i sjön bil fan går inte nu heller. Pumpen I tanken å den under stoln surrar iaf. När hoo gick så gick hoo bra inga hackningar eller andra symptom utan bara dog. Gårdagen sluta iaf med trailer hem. Nån som har nån idé? |
|
|
Har tyvärr haft alldeles för möe å göra så denna bil har bara stått =/ Tänkte göra nåt imöra. Men även om de är framme vid nippeln på högtryckspumpen hoo drar en massa luft borde de inte komma fram diesel iaf dit då? Tar ja isär ledningarna vid pumpen under förar stolen så kommer det inge diesel där heller =/ Pumpen i tanken surrar iaf eller är det där felet är ändå? |
|
|
Ja svarar mig själv i detta om 530 dieseln. Plocka ur pumpen å blåste ur den även filtret som tydligen sitter under pumpen. (Visste inte om det) hällde diesel i alla hål å rör ja hitta å blåste åt båda håll innan ja stoppa tebax pumpen å testa. En slang under huven läckte men de va ju positivt för tidigare har ja inte haft diesel där =) snabbt iväg de ad center köpte en slang bit på 15cm å 2 slang klämmor. Dit med skiten å provstarta. Slog på tändningen ett par gånger innan startförsök. Inte ett liv men tänkte testa lite te. 3e försöket så starta hoo efter 7 månaders dvala 😊 |
|
| Ingen som har ett diesel filterhus liggandes? Vet inte om de heter filterhus? Men hopps att ni förstår vad ja menar 😊 | |
|
Inte alla läser mina andra trådar så upparbetade ja denna oxå. Bytte pumpen i högra halvan (efter att fått fel pump först) tog nästan en månad extra innan rätt pump hitta fram. Bytte ganska omgående. Så första försöket gick halv bra. Hoo fyllde filtret igen =) startförsöket gick dock sämre. De bara klicka =/ så de va bara å sätta batteri på laddning. (Hoo drar fortfarande tjuvström nånstans) hur som helst ny dag å nytt försök. Idag starta hoo =) blev en hel del tomgångs körning innan premiär turen på ca 1 mil + mer tomgångs körning. Väl hemma igen så öppna ja huven för att kolla den genomskinliga slangen ut från filtret. De har blivit tomt efter 30-40sek efter man stängt av. Nu är inte slangen helt tom men finns iaf diesel där nu =) även ett par timmar efter prov turen. Så ja gissar på att de ska va så? Samt att min pump hade gett upp? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.