|
|
|
|---|---|
|
Har ingen automatisk lucköppning, men enligt instruktionsboken ska shoppingluckan vara fjädrande så att den öppnar helt när man öppnar med fjärren. Men, min stannar lixom på gränsen, en liten knuff så öppnar den. Nån som vet hur det ska vara? | |
| Kanske trätta gasdämpare? De blir dessutom slöare om det är kallt. | |
| Finns lixom inga dämpare. Verkar sitta bakom gångjärnen undertill. Inget man kan se. Men frågan är bara om era F11-or öppnar luckan helt när man öppnar med fjärren. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
På min hoppar den bara upp från stängt läge, resten får skötas med handkraft. :) Ska den ens öppnas helt? |
|
Som jag tolkar instruktionsboken. Men. Man har ju haft fel förr :) Funderat på att sätta nån fjäder så att den öppnar helt. Vore jävligt praktiskt |
|
|
Visst öppnar min lucka helt. I alla fall vad jag minns. Jag använder den så sällan. Dock är det irriterande att fjärren fungerar då bilens tändning är på. Har suttit med motorn igång och råkat komma åt fjärrknappen. Trångt i byxfickan. Då måste man ut och stänga luckan. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Min öppnar helt, fast bara sommartid när det är varmt. Gissar att oljan i dämparna "bromsar" för mycket när det är kallt ute? | |
| Aha. Där har vi svaret :). Tack | |
| ja...kylan hindrar för att öppna | |
|
Det var vårkänslor en dag här i skåne. Tempen steg och baken på bilen stod i solen. Och vet ni vad? Shoppingluckan öppnar helt när man använder fjärren, precis som ni sa :) |
|
| Är det någon som kommit på varför den inte öppnas helt när det är lite kallare? Min bil står i kallt garage och ändå går inte shoppingluckan upp hela vägen när man behöver det som mest. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.