|
|
|
|---|---|
|
Jag har min ombyggda bil försäkrad hos trygg hansa. Men jag pratade med dem härom dagen och fick då veta att en ombyggd bil aldrig ersätts till mer än 100.000:- oavsett vad som är gjort med den. Så jag undrar om ni vet ett försäkringsbolag som har ett högre högsta försäkringsvärde. 100k känns lite snålt då de har en miljon på standardbil. ///BMW - Was sonst! | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
MHRF. Du måste ha en bruksbil och vara medlem i en MHRF-ansluten klubb, t. ex. BMWCS. Har ingen ombyggd bil försäkrad men de gör en individuell bedömning av varje bil och sen väljer försäkrings-/ersättningsbelopp därefter. Har 4 bilar försäkrade (till varierande belopp) där och dom är kanon att ha å göra med, har som tur är inte varit tvungen att nyttja nån av försäkringarna. |
|
Det var något år sedan jag var besiktningsman för MHRF, men på den tiden var det strikt original som gällde. Ombyggda fordon var ej möjliga. Avvikelser från original som var tillåtet var endast tidstypisa modifieringar. Tex en rallystol från sextiotalet i en bil från sextiotalet var ok. MHRF är den i särklass bästa försäkringen för veteranbilar men även den som ställer högsta kraven, både på fordonet, ägaren och brukandet. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vet inte hur mycket modifieringar de godkänner, så här ser iaf ansökan ut på den punkten: Länk "Helt renoverat med en del förändringar eller modifieringar" är öppet för tolkning i min mening. Lättast är att ringa och fråga. |
|
Det har hänt en hel de senaste åren med MHRF-försäkringen och vilka fordon som kan försäkras. Det finns idag flera försäkringsalternativ. "Avvikande utförande eller ombyggt fordon Samma regler som för helförsäkring med undantaget att vi accepterar fordon som är modifierade eller ombyggda, till exempel moderna fälgar, annan motor, motivlack eller annan inredning." Till exempel så kan SFRO ombyggda fordon MHRF-försäkras. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
"Avvikande utförande eller ombyggt fordon" finns inte med bland alternativen när man gör en ansökan på MHRF's hemsida, men det kanske står med i villkoren? MHRF är grymma i vilket fall, likaså BMWCS (Old Timer) och Göran som är väldigt hjälpsam. |
| Synd man måste vara en veritabel bil-horder för att kvalificera sig för att försäkra en 2007:a :/ | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Nja, min Z4 M är försäkrad via MHRF. Du behöver 1 bruksbil och 1 veteranbil (20 år eller äldre) för att få försäkra en "blivande klassiker" (10-20 år). 3 bilar gör dig inte till en bil-hoarder. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.